پنجم - استفاده از کلمات ۲

دوره: ۵۰۴ واژه‌ی کاملا ضروری / فصل: درس ۰۵ / درس 3

پنجم - استفاده از کلمات ۲

توضیح مختصر

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح سخت

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

درود، دوستان. ما اینجا داستان درس ۵ رو داریم.

«شکل‌گیری در «شیکر»»

Shape up یعنی پیشرفت و یا ترقی کردن به یه شکل به خصوصی. و Shaker، صرفا یه مکانیه.

پس، آماده‌این؟ بریم شروع کنیم.

تابستان هر سال در گروه کاری «شیکر» که مدرسه ویژه‌ای در منطقه روستایی «پیتز فیلد» ماسوچوست است و نوجوانان با کار کردن آموزش می‌بینند، رسم بوده است که خود نوجوانان بار وضع کردن قوانین را بدوش بکشند و به آنها پایدار باشند. گرچه در محوطه‌ی مدرسه چند فرد بزرگسال وجود دارد، اما اکثراً نوجوان هستند. در یکی از تابستانها گروه اجتماع کردند تا موضوع زمان خاموشی را بررسی کنند. بعد از کمی بحث ساعت ۱۰:۳۰ شب پیشنهاد شد. چرا؟ همه نوجوانان گروه کاری «شیکر» هر روز صبح حداقل چند ساعت روی یک پروژه کار می‌کنند و چند ساعت هر روز بعد از ظهر روی یک پروژه‌ی دیگر. به هر ترتیب چون همه باید صبح زود بیدار شوند» هیچ کس نمی‌خواست شبها دیرتر از این ساعت بیدار بماند. از گروه کاری «شیکر» نوجوانان کمی تلاش می‌کنند که از قوانین فرار کنند. وقتی که یک نوجوان اینکار را انجام می‌دهد، کل گروه جلسه تشکیل می‌دهد تا علل کارهای فرد خلافکار را بررسی کند. هدف آنها اصلاح فرد قانون شکن است. اما در روستای «شیکر» نظریه این است که نوجوانانی که مشغول کار هستند هیچ وقتی برای قانون شکنی ندارند.

بسیار خب، اینم از پایان داستانمون واسه درس ۵. امیدوارم ازش لذت برده باشین. دفعه‌ی بعد می‌بینمتون، بدرود.

متن انگلیسی درس

Hi there, guys. Here we have the story for lesson 5.

“Shape Up at Shaker”

Shape up means to develop or progress in a particular way. And Shaker, is just a place.

So, are you ready? Let’s begin.

Each summer at the Shaker Work Group, a special school in rural* Pittsfield, Massachusetts, where teenagers learn by working, it has been a tradition* to have the teenagers take on the burden* of setting their own rules and living by them. Although there are some adults on the campus, teenagers are a majority. One summer the group assembled* to explore* the topic* of lights-out time. There was little debate* until 10:30 PM was suggested. Why? Everyone at the Shaker Work Group works a minimum* of several hours each morning on one project and several hours each afternoon on another. Since everyone has to get up early, no one wanted to stay up later at night anyway. Few teenagers at the Shaker Work Group try to evade* the rules. When one does, the entire group meets to probe* the reasons for the “villain’s”* actions. Their aim is to reform* the rule breaker. However, at Shaker Village, the theory* is that teenagers who are busy working will have no time to break rules.

Alright, that’s the end of our story for lesson 5. I hope you’ve enjoyed it. See you next time, goodbye.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.