سرفصل های مهم
هجدهم - استفاده از کلمات ۲
توضیح مختصر
- زمان مطالعه 0 دقیقه
- سطح خیلی سخت
دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»
فایل ویدیویی
برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.
ترجمهی درس
سلام، بچهها. به بخش بعدی، استفاده از کلمات ۲ خوش اومدین. بذارید داستان رو با هم گوش بدیم.
«چالش اتومبیل کوچک»
اتومیبلسازان دترویت به سختی توانستند از تراژدی سال ۱۹۵۶ جان به در برند. آن سال، سالی بود که مصرفکنندگان از فولکس واگن آگاه شدند و بازار اتومبیل برای هميشه دگرگون شد. وقتی که آمریکاییها به این اتومبیل ارزان قیمت، چالاک و کوچک نگاه کردند که شخص به راحتی میتواند آن را کنترل کند، آن هیولای وحشتناک دترویتی هشت سیلندری را که در هر ده مایل یک گالن بنزین میخواست رد کردند. بسیاری از عابرین پیاده که قبلاً به داشتن یک اتومبیل علاقهای نداشتند شروع به خریدن اتومبیلهای کوچک خارجی کردند. رانندگان محتاط و بیپروا قیمت این اتومبیلها را در حیطهی بودجهی خود یافتند و مشتری شدند. دارندگان فولکس واگن در مورد اتومبیلهای مقرون به صرفهشان غلو میکردند و به همه میگفتند چقدر این ماشینها بنزین کمی مصرف میکنند و اینکه چقدر کم این اتومیبلها نیاز به روغنکاری دارند. فولکس واگن که زمانی یکی از پرطرفدارترین اتومبیلهای کوچکی بود که در آمریکا فروخته میشد، اکنون از اتومبیلهای تولید کنندگان مبتکر ژاپنی عقب مانده است.
خب، امیدوارم از این داستان لذت برده باشید. توی بخش بعدی میبینمتون، موفق باشین!
متن انگلیسی درس
Hi there, guys. Welcome to the next part, Words in Use 2. Let’s hear the story together.
“The Challenge* of the Small Car”
The auto makers in Detroit barely survived* the tragedy* of 1956. That was the year the consumer became aware* of the Volkswagen, and the auto market was forever altered. Once Americans got a glance at this low-priced, nimble, small car that one could manipulate so easily, they frequently* refused those horrid* Detroit monsters with eight cylinders and ten miles to each gallon of gasoline. Many pedestrians, previously uninterested in owning a car, began to purchase small foreign cars. Conservative as well as reckless drivers found the price within their budget* and became customers. Volkswagen owners would rave* about their economical* cars, telling everyone how little gas they used and how infrequently* they needed to be lubricated. Volkswagen, once one of the most popular small cars sold in America, has now fallen behind the autos of the ingenious* Japanese manufacturers.
Okay, I hope you’ve enjoyed the story. See you in the next part, good luck!
مشارکت کنندگان در این صفحه
تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.
🖊 شما نیز میتوانید برای مشارکت در ترجمهی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.