سرفصل های مهم
سی و چهارم - استفاده از کلمات ۲
توضیح مختصر
- زمان مطالعه 0 دقیقه
- سطح خیلی سخت
دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»
فایل ویدیویی
برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.
ترجمهی درس
سلام، دوستان! به استفاده از کلمات ۲ خوش اومدید.
«دورهای برای والدین»
به نظر میرسد که دورهای تحت عنوان “مسئولیتهای والدین”، باید به دانشجویانی ارائه شود که داوطلبان فوری والد شدن هستند. این مطابق نظر دکتر «لی سالک» نیست که معتقد است آموزش دادن به کودکان دربارهی پدر و مادر شدن باید پیش از سالهای جوانی صورت گیرد. دکتر «سالک» از بیمارستان نیویورک به یک کلاس مختلط از جوانان سال سوم دبیرستان تعلیم میدهد که پدر و مادر بودن چه مفهومی دارد.
او سخنرانی نمیکند و نظرات افراطی ارائه نمیدهد. بلکه با ترغیب دانشجویان به اینکه تصور کنند پدر و مادر هستند، بحثهای فیالبداههای را پیاده میکند و از آنها سوالاتی مانند «اگر فرزندتان را در حال کشیدن سیگار بیابید چه میکنید» یا «فرزندتان را برای اولین روز مدرسه چگونه آماده میکنید» میپرسد. اين درسها مروری اجمالی بر موضوعاتی نظیر نیاز به واکسینه کردن کودکان در برابر بیماریها یا آموزش کودکان به این که نامنظم نباشند و یا اينکه چگونه از لوازم درست استفاده کنند دارد.
این کلاس بیشتر درگیر این است که دانشجویان را از نظر احساسی آماده کند که روزی والد بهتری شوند و بچهها را نسبت به مسئولیتهای والدین حساستر سازد. اعضاء کلاس اغلب نظرات ملایم و سنجیدهای ابراز میکنند. دختری گفت او موافق بزرگ کردن فرزندش توسط یک پرستار نخواهد بود. احساس فرد دیگری این بود که پولی که از طریق پرستاری کودک یا سایر مشاغل بدست میآید باید با والدین تقسیم شود. وقتی از دکتر «سالک» پرسیده شد دانشآموزانش چطور سنجیده میشوند، دید امیدوارانهای داشت. او اعلام کرد «این دانشجویان برای این اطلاعات آمادگی دارند». «فکر میکنم پدر و مادرهای صادق و درستکاری خواهند بود».
بسیار خب، داستانمون واسه درس ۳۴ تمومه. توی بخش بعدی میبینمتون، موفق باشید!
متن انگلیسی درس
Hi there, guys! Welcome to Words in Use 2.
“A Course for Parents”
A course entitled “The Responsibilities of Parenthood” sounds as if it should be offered to students who are immediate candidates* for parenthood. Not according to Dr Lee Salk, who feels that teaching children about parenthood should precede* the adolescent* years. Dr Salk, of the New York Hospital, teaches a volunteer* coeducational* class of junior high school youngsters what it means to be a parent.
He does not lecture* or present radical* views. Rather, he conducts spontaneous* discussions by encouraging* students to imagine that they are parents and asking them such questions as “What would you do if you found your child smoking” or “How would you prepare your child for the first day of school”. The lessons skim* over such topics as the need to vaccinate* children against diseases or to teach them not to be untidy* or to use utensils* properly.
The class is more concerned with preparing students emotionally to become better parents some day and with making children sensitive* to the responsibilities of parenthood. The class members often express temperate* and mature views. One girl said she would not approve of having a nurse bring up her child. Another felt that money earned through baby-sitting or other jobs should be shared with parents. When asked how his students rate, Dr Salk retained* a hopeful outlook. “They are ready for this information,” he declared. “I think they’ll be honest parents”.
Alright, our story for lesson 34 is finished. See you in the next part, good luck!
مشارکت کنندگان در این صفحه
تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.
🖊 شما نیز میتوانید برای مشارکت در ترجمهی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.