بیست و هشتم - استفاده از کلمات ۲

دوره: ۵۰۴ واژه‌ی کاملا ضروری / فصل: درس ۲۸ / درس 3

بیست و هشتم - استفاده از کلمات ۲

توضیح مختصر

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

سلام دوستان. به بخش بعدی، استفاده از کلمات ۲، خوش اومدید. اجازه بدید داستانمون واسه درس ۲۸ رو بشنویم.

«برای صبحانه چه خوردید»؟

یک انجمن اولیا که از سلامت کودکان حمایت می‌کند از یکی از کمیته‌های مجلس سنا درخواست کرد که پیام‌های بازرگانی تلویزیونی را که محصولات قندی را ترویج می‌کنند، خلاف قانون اعلام کند. تبلیغ بسیار زیاد کودک را وادار می‌کند که کارامل؛ شکلات، شیرینی، بیسکویت و انواع شیرینی‌جات بخورد. این امر به عادات غذایی نامناسب منجر می‌شود و کودک را مبتلا به سوء تغذیه کرده و در معرض پوسیدگی سریع دندان و دیگر بیماری‌ها قرار می‌دهد.

برای نشان دادن ابعاد این مسئله، یکی از بررسی‌های اخیر یک روز معمولی در شبکه ۷ سی‌بی‌اس بوستون بین ساعت ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر، ۶۷ پیام بازرگانی برای محصولات قندی را آشکار کرد. چند شاهد گفتند که وعده‌ی غله‌ای تعداد زیادی از کودکان دارای بیش از ۵۰ درصد قند است و نیز گفتند کودکان اغلب والدین‌شان را مجبور می‌کنند به خرید این وعده‌های غله‌ای می‌کنند و گفتند که استفاده مفرط از این قند غذاهای غله ای، نوشابه‌ها و اسنک‌ها، یک فاجعه‌ی ملی است.

دکتر «جین مِیِر»، استاد تغذیه دانشگاه هاروارد، توصیه کرد که متخطیان را در تبلیغ برای بینندگان جوان سانسور کنید. چون دکتر «مِیِر» پی برده بود که مخالفان قدرتمند صنعت غذایی در برابر این کنترل مقاومت خواهند کرد گفت که تلاش ضعیف بی‌ثمر خواهد بود. وی افزود مواد غذایی بی ارزش و پوشیده از قند دیگر نباید رژیم غذایی استاندارد کودک آمریکایی باشد.

شاهدان دیگر خاطر نشان کردند که بسیاری از جعبه‌های خوراکی‌های غله‌ای، بعنوان طعمه‌ای برای جلب کودکان، از هدایایی نظیر عروسک، بادکنک، مدل‌های هواپیما یا ماشین، کیت‌های جادویی، برچسب‌های بریدنی هیولاها و موارد کم‌ارزش دیگر استفاده می‌کنند ولی تاکید داشتند که مواد غله‌ی داخل جعبه‌ها، ارزش غذایی بیشتری نسبت به همان جعبه‌ها هم ندارند.

بسیار خب، اینم از این. امیدوارم ازش لذت برده باشید. توی بخش بعدی می‌بینمتون، موفق باشید!

متن انگلیسی درس

Hi there, guys. Welcome to the next part, Words in Use 2. Let’s hear our story for lesson 28.

“What Did You Have for Breakfast”?

A parents’ organization to protect children’s health appealed* to a Senate committee to outlaw* television commercials that promote* the purchase of sugary products. Too much advertising urges the young child to eat caramels, chocolate, cookies, and pastries. This results in poor eating habits and leaves youngsters undernourished* and subject to rapid* tooth decay and other diseases.

To illustrate* the extent of the problem, a recent survey of one typical* day of CBS’s Channel 7 in Boston between 7 AM and 2 PM disclosed* 67 commercials for sweet-tasting products. Several witnesses said that many children’s cereals contained more than 50 percent sugar, that children often forced their parents to buy the cereals, and that excessive* use of sugar from cereals, soft drinks and snack foods is a national disaster*.

Dr Jean Mayer, professor of nutrition at Harvard University, recommended censoring* the culprits* in advertising for juvenile* viewers. Recognizing the powerful opponents* in the food industry who will resist* control, Dr Mayer said that no feeble* efforts will do. “Sugar-coated nothings,” he added, “must cease* to be the standard diet of the American child”.

Other witnesses pointed out that many cereal boxes, as bait* for the children, used offers of dolls, balloons, airplane or car models, magic kits, monster cutouts and similar trifles, but the cereal inside the box, they insisted, had no more food value than the container it came in.

Alright, that’s it. I hope you’ve enjoyed it. See you in the next part, good luck!

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.