ماشین معروف هنری فورد

فصل: کتاب دوم / درس: ماشین معروف هنری فورد / درس 1

ماشین معروف هنری فورد

توضیح مختصر

این داستان درباره‌ی هنری فورد، خالق شرکت فورد است.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح سخت

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

ماشین مشهور هِنری فورد

اسم من هنری فورد است، و من ماشینی به‌نام مدل تی اختراع کردم. من عادت داشتم در خیابان درشکه‌ها را تماشا کنم. خیلی جالب بودند. تا اینکه کاری به‌عنوان مکانیک سطح پایین پیدا کردم. پدرم از من انتقاد می‌کرد. او می‌خواست من مزرعه را بگردانم.

وقتی به دیترویت تغییر مکان دادم، در شرکت دیترویت خودرو کار کردم. ولی می‌خواستم با کار و زحمت کمتری ماشین را درست کنم. این‌طور، هزینه‌های کمتری وجود داشت.

شرکت فورد موتور را در سال ۱۹۰۳ راه انداختم. اوایل، شرکت عملکرد خوبی نداشت. ولی خیلی از مردم داشتند روی موفقیت من شرط‌بندی می‌کردند. هدفی خالصانه هم داشتم که ماشینی بازم که هر کسی بتواند بخرد.

تا اینکه در سال ۱۹۰۸، مدل تی را در مراسمی رسمی معرفی کردم، این ماشین ثابت کرد که حق با من است. ساختن ماشین به روش خودم امکان‌پذیر بود!

مدل تی با بقیه‌ی ماشین‌ها فرق داشت. هر کارگر می‌توانست قطعه‌ی متفاوتی را به ماشین متصل کنند. این یادگیری کارشان را آسان و در وقت صرفه‌جویی می‌کرد.

یک مدل تی را می‌شد در ۹۳ دقیقه سرهم کرد. همه‌ی آن‌ها طراحی کلاسیک یکسانی داشتند. همه یک‌اندازه و یک‌ارتفاع بودند. دلیل اصلی برای این کار این بود که در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود.

وقتی یک میلیون ماشین در کارخانه‌ی ما ساخته شد، یک مراسم رسمی داشتیم تا موفقیتمان را جشن بگیریم.

طی ۱۹ سال، بیش از ۱۵ میلیون مدل تی فروختم. این یک سیگنال را به بقیه‌ی شرکت‌ها ارسال کرد.

اگر قیمت ماشین‌ها به‌اندازه‌ی کافی پایین باشد، مردم برای سر کار رفتن ماشین می‌خرند.

متن انگلیسی درس

Henry Ford’s Famous Car

My name is Henry Ford, and I invented a car called the Model T. I used to watch carriages on the streets. They were very interesting. Then I got a job as a junior mechanic. My father criticized me. He wanted me to run the farm.

When I shifted to Detroit, I worked for Detroit Auto Company. But I wanted to make cars using less labor. That way, there would be fewer expenses.

I started the Ford Motor Company in 1903. At first, the company did not do well. But many people were betting on my success. I also had a sincere aim to make a car that anybody could buy.

Then, in 1908, I introduced the Model-T, it confirmed that I was right. It was possible to build a car my way!

The Model T differed from other vehicles. Each worker would attach a different part to the car. This made their job easy to learn and saved a lot of time.

One Model T could be put together in 93 minutes. All of them had the same classic design. They were all the same size and height. The prime reason for doing this was to save money.

We had a formal ceremony to celebrate our success when the millionth car was made in our factory.

Over 19 years, I sold more than 15 million Model Ts. This sent a signal to other companies.

People would buy cars to commute to work if the price was low enough.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.