راه‌های کاهش استرس

دوره: کتاب دوم / : راه‌های کاهش استرس / درس 1

راه‌های کاهش استرس

توضیح مختصر

در این درس برخی از راه‌های کاهش استرس را خواهیم آموخت.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح ساده

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

دانلود فایل صوتی

ترجمه‌ی درس

راه‌های کاهش استرس

همه استرس را تجربه می‌کنند. استرس بخشی طبیعی از زندگی است، اما استرس بیش از حد می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند.

افرادی که استرس دارند ممکن است دچار سردرد، افسردگی و حتی مشکلات قلبی شوند. چه مشغول مطالعه باشید و چه کار، باید اطمینان حاصل کنید که برای استراحت وقت دارید.

یکی از بهترین راه‌های آرامش و کاهش استرس، مدیتیشن است. ابتدا، مکانی آرام پیدا کنید و صاف بنشینید. سپس، چشمانتان را ببندید، ذهنتان را پاک کنید و به تنفستان توجه کنید. این عمل شما را آرام و شادتر می‌کند.

همچنین به شما کمک می‌کند شب‌ها بهتر بخوابید. مطالعات نشان می‌دهد که خواب بسیار مهم است، زیرا زمانی است که بدن شما خودش را ترمیم می‌کند. علاوه بر این، خسته بودن می‌تواند استرس شما را بدتر کند. راه دیگر برای آرامش گوش دادن به موسیقی است.

موسیقی ابزار بسیار قدرتمندی است. گوش دادن به موسیقی آهسته و آرام می‌تواند ذهن شما را راحت کند. گوش دادن به موسیقی سریع و هیجان‌انگیز می‌تواند احساس خوش‌حالی در شما ایجاد کند، که به شما کمک می‌کند تا آرام باشید و استرستان را کاهش دهید.

بعضی افراد درمی‌یابند که خواندن به‌همراه آهنگ به آن‌ها کمک می‌کند ذهن را از هر چیزی که به آن‌ها استرس می‌دهد، دور کنند.

اگر استرستان شما را نگران کرده‌است، بهتر است با یک دوست ملاقات کنید و درباره‌ی آن صحبت کنید. وقتی احساسات و مشکلاتتان را با شخصی در میان می‌گذارید، به‌طور خودکار احساس بهتری خواهید داشت. در مواقعی که حوصله‌ی حرف زدن ندارید، می‌توانید به‌جای آن بنویسید.

برای بسیاری از افراد داشتن یک ژورنال و ثبت احساساتشان مفید است. به یاد داشته باشید که استرس بخشی از زندگی است و شما نمی‌توانید به‌طور کامل از آن خلاص شوید.

به‌علاوه، شما باید استرستان را تا آنجا که می‌توانید کاهش دهید. برای خود وقت بگذارید و پیشنهادات بالا را امتحان کنید تا احساس آرامش کنید و شاد و سالم بمانید.

متن انگلیسی درس

Ways To Reduce Stress

Everyone experiences stress. Stress is a normal part of life, but too much stress can create health problems.

People who are stressed can suffer from headaches, depression, and even heart problems.. Whether you are busy studying or working, you need to make sure you have time to relax.

One of the best ways to relax and reduce stress is to meditate. First, find a quiet place and sit up straight. Then, close your eyes, clear your mind, and pay attention to your breathing. This practice will make you feel relaxed and happier.

It will also help you sleep better at night. Studies show that sleep is very important, because that is when your body repairs itself. In addition, being tired can make your stress worse. Another way to relax is to listen to music.

Music is a very powerful tool. Listening to slow and quiet music can relax your mind. Listening to fast, lively music can make you feel happy, which will then help you relax and reduce your stress.

Some people find that singing along to songs helps take their minds off whatever is giving them stress.

If your stress is worrying you, it is best to meet with a friend and talk it out. When you discuss your feelings and problems with someone, you will automatically feel better. At times when you don’t feel like talking, you can write instead.

Many people find it helpful to keep a journal and record their feelings. Remember that stress is a part of life and that you cannot completely get rid of it.

That being said, you need to reduce stress as much as you can. Make time for yourself and try the above suggestions in order to feel relaxed and stay happy and healthy.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.