برنامه‌ی VIP آقای ای جی هوگ

122 فصل | 572 درس

تفسیر درس

توضیح مختصر

در این درس خانوم کریستین دادز در رابطه با مطالب درسنامه اصلی توضیحات بیشتری را ارائه می‌دهد.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح ساده

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

مرد شکری - درس تفسیر

سلام، من کریستین دادز هستم. به درس تفسیر گفت‌وگوی این ماه، مرد شکری، خوش آمدید.

در جست‌وجوی مرد شکری، من عاشق این مستند هستم و به‌شدت توصیه می‌کنم اگر می‌توانید آن را در کشورتان تهیه کنید، تماشایش کنید. می‌دانید، فیلم‌ها راهی عالی برای یادگیری انگلیسی هستند. داستان عالی‌ای است.

می‌دانید، من عاشق این هستم که سیکستو رودریگز، شخص اصلی مستند، نمونه‌ی خوبی از اتفاق غیرمنتظره‌ی مثبت است.

و این به‌لطف دو مرد از آفریقای جنوبی که موسیقی او را خیلی دوست داشتند و او را پیدا کردند بود که توانست متوجه شود یا بفهمد که در آفریقای جنوبی خیلی محبوب و معروف است. پس برای او کاملاً غیرمنتظره بود.

می‌دانید، من فکر کردم که کمی درباره‌ی فیلم واقعی، فیلم یا مستند واقعی، در جست‌وجوی مرد شکری صحبت می‌کنم، چون مثال خوب دیگری از اتفاق غیرمنتظره، اتفاق غیرمنتظره‌ی مثبت است.

اگر به خاطر داشته باشید، من و جو در گفت‌وگو به اِی‌جی درباره‌ی کارگردان سوئدی، اسمش— احتمالاً آن را درست تلفظ نمی‌کنم، اما مالک بنجلول، بود که مردی سوئدی بود و می‌خواست اولین فیلمش را بسازد.

پس به‌دنبال یک داستان واقعاً خوب به سراسر جهان سفر کرد. و سر از کیپ تاونِ آفریقای جنوبی درآورد، با یکی از دو مردی که سیکستو رودریگز را پیدا کردند ملاقات کرد، و شروع به شنیدن این داستان کرد و عاشق داستان شد، فکر می‌کرد یکی از بهترین داستان‌هایی است که تا به حال شنیده است.

پس شروع به ساخت این فیلم کرد. خب، همه‌ی این‌ها در گفت‌وگو بحث شد.

هنگامی که فیلم تقریباً ۹۰ درصد به پایان رسیده بود، مالک بنجلول؛ شخصی که— من فرض می‌کنم که یک نفر بود، حامی اصلی، منبع اصلی، شخص اصلی یا شرکت یا گروهی که مالک از آن‌ها بودجه دریافت می‌کرد یا از آن پول دریافت می‌کرد برای فیلم، تصمیم گرفتند که «می‌دونید، ما فکر نمی‌کنیم فیلم خوبی باشه. فکر می‌کنیم افتضاحه. پس دیگه به شما پول نمی‌دیم که تمومش کنید.»

و ۹۰٪ در این مرحله تموم شده بود. سه سال از قبل آن را تدوین کرده بود، یعنی قسمت‌هایی را قطع کرده بود و سعی می‌کرد آن‌ها را به هم وصل کند تا جریان پیدا کند و بی‌عیب و تمام‌شده و روان باشد.

وقتی این خبر را دریافت کرد، از سه سال پیش روی آن کار کرده بود یا تدوین کرده بود— باید بگویم سه سال تدوین کرده بود. وقتی این خبر را دریافت کرد ۹۰٪ کار تمام شده بود.

پس قبلاً از تمام پس‌اندازش استفاده کرده بود. به عبارت دیگر، پولی که پس‌انداز کرده بود را قبلاً برای تأمین هزینه‌ی این فیلم استفاده کرده بود. قبلاً از دوستان، احتمالاً خانواده، پول قرض کرده بود.

پس مجبور بود کار روی آن را متوقف کند و شغل‌های عجیب‌وغریبی را شروع کرد، فقط برای اینکه قبض‌هایش را پرداخت کند.

در نهایت فیلم را با استفاده از تلفن هوشمندش به پایان رساند. واقعاً فیلمبرداری را با تلفن هوشمندش تمام کرد، که به نظر من باورنکردنی است که از چیزی که من فکر می‌کنم یک دوربین حرفه‌ای بود تا تلفن هوشمندش برای پایان کار.

نمی‌دانم چرا دیگر دوربین حرفه‌ای نداشت، شاید منبع اصلی گروهش یا فردی که به او پول می‌داد دوربین را به او داده بود و پس گرفته بود، نمی‌دانم. اما به هر حال، با استفاده از یک تلفن هوشمند کارش را تمام کرد.

چیزی که در آن زمان غیرمنتظره بود این بود که فیلم او، در جست‌وجوی مرد شکری، Academy Awards، که به اسکار هم معروف است، جایزه‌ی بهترین مستند را از آن خود کرد.

و اگر نمی‌دانید این‌ها چه هستند، هر سال یک بار اتفاق می‌افتد و قدیمی‌ترین جایزه‌ی فیلم است بین جوایز در آمریکا، قدیمی‌ترین جوایز فیلم در اینجا، آمریکا، است. پس برنده‌ی بهترین مستند در اسکار شد.

و بعد دومین اتفاق غیرمنتظره ناشی از برنده شدن او بود، خیلی از آمریکایی‌ها با این فیلم و بنابراین با سیکستو رودریگز آشنا شدند و شروع به خرید موسیقی او کردند. در اینجا کم‌کم محبوب شد.

و حالا تور دور آفریقای جنوبی رفته‌است، آنجا خیلی محبوب است، اما الان در واقع اینجا تور دارد. همان طور که در گفت‌وگو اشاره کردیم، جو، یا فکر می‌کنم من این را گفتم، او اینجا در سان فرانسیسکو اجرا کرد.

خلاصه من واقعاً مجذوب کل داستان سیکستو رودریگز و همچنین این کارگردان سوئدی، مالک بندجلول شدم، و فقط می‌خواستم این را در تفسیرم با شما به اشتراک بگذارم.

خب، این تمام تفسیر برای درس یا باید بگویم گفت‌وگوی این ماه، مرد شکری، بود.

ماه خوبی داشته باشید و دفعه‌ی بعد شما را می‌بینم.

متن انگلیسی درس

Sugar Man - Commentary Lesson

Hi, this is Kristin Dodds. Welcome back to the commentary for the conversation this month, Sugar Man.

Searching for Sugar Man, I just love this documentary and I highly recommend you watch it if you’re able to get it in your country. You know, movies are a great way to actually learn English. So it’s a great story.

Y’know, I love how Sixto Rodriguez, the main person in the documentary, I love how he’s such a good example of something unexpected happening, something positive unexpected happening.

And that being that thanks to two men from South Africa who really liked his music, and finding him, he was able to learn or to find out that he was very popular, very well-known in South Africa. So it was completely unexpected for him.

Y’know, I thought that I would talk a little bit about the actual movie, the actual film, or documentary, Searching for Sugar Man, because it’s another good example of something unexpected happening, something positive unexpected happening.

Now if you remember in the conversation, Joe and I were telling AJ about the Swedish director, his name, if I— I’m probably not pronouncing it correctly, but Malik Bendjelloul, he was this man from Sweden wanting to make his first film.

So he started traveling around the world looking for a really good story. And he ended up in Cape Town, South Africa, met one of the two men who found Sixto Rodriguez, and started hearing about this whole story and fell in love with the story, thought it was one of the best stories he’d ever heard.

So he set out to start making this film. Okay, that was all talked about in the conversation.

Now, when the film was about 90% finished, Malik Bendjelloul, the person, I’m assuming it was one person, the main sponsor, the main source, the main person or company or group that he was getting funding from or money from for the film, they decided, “y’know, we don’t think it’s a good movie. We think it’s terrible. So we’re not giving you any more money to finish it.”

And it was 90% finished at this point. He’d already been editing it for three years, editing meaning he’d already been cutting parts out and trying to piece it together so that it would flow, it would be very, it would look— it would be polished, finished smooth.

So he’d been working on it for three years when he got this news, or editing— I should say editing for three years. It was 90% finished when he got this news.

So he’d already used all of his savings. So in other words, money that he had been saving, he had already used it up, y’know, for funding for paying for this film. He’d already borrowed money from friends, probably family, too.

So he had to stop working on it and he started working odd jobs, different jobs, just to pay his bills.

He ended up finishing the film using his smart phone. He actually filmed, finished filming with his smart phone, which I think is just unbelievable, going from what I assume he had was a professional camera to finishing with his smart phone.

I don’t know why he no longer had the professional camera, maybe the main source of his group or person who was giving him money had given him the camera and took it back, I don’t know. But anyway, he finished by using a smart phone.

So the thing that was unexpected then was that his film, his movie, Searching for Sugar Man, ended up winning best documentary at the Academy Awards, also known as the Oscars.

And if you don’t know what those are, they happen once a year and it’s, it’s the oldest movie award, awards in the United, here in the United States, oldest movie awards here in the United States. So he won best documentary at the Oscars or the Academy Awards.

And then a second unexpected happening was due to him winning, many Americans then became familiar with this movie and therefore with Sixto Rodriguez, and they started buying his music. He started becoming popular here.

And now, y’know, he’s been touring in South Africa, he’s so popular there, but now he’s actually touring here. As we mentioned in the conversation, Joe, or I think I said it, he played here in San Francisco.

So I just am really fascinated by the whole story with Sixto Rodriguez as well as this Swedish director, Malik Bendjelloul, and just wanted to share this with you in my commentary.

Alright, that concludes the commentary for this month’s lesson or conversation, I should say, Sugar Man.

Have a good month and I’ll see you next month.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.