سرفصل های مهم
برکهی جو
توضیح مختصر
داستان برکهی جو
- زمان مطالعه 0 دقیقه
- سطح ساده
دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»
فایل صوتی
برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.
ترجمهی درس
برکهی جو
جو دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کرد. ایدهی این کار در مدرسه به سرش زد. او در آنجا ویدیویی تماشا کرد. دربارهی یک کارخانه بود. این کارخانه زبالهی زیادی تولید میکرد و آن را در رودخانه میریخت.
زباله و آب مخلوط بدی بود. مردم در منطقهی کنار رودخانه ساکن شده بودند و آب آن را مینوشیدند. این باعث بیماری آنها شد. بسیاری از آنها به دارو احتیاج داشتند و بهطور منظم به پزشکان مراجعه میکردند.
اما همهی این ویدیو خبر بد نبود. روشهایی را برای جمعآوری زباله و اینکه چرا انجام این کار مهم است نشان میداد. میگفت افراد میتوانند در محیطشان تغییر ایجاد کنند. ویژگیهای مهم ویدیو باعث شد که جو زبالهها را با آسیب رسیدن به افراد ارتباط دهد.
یک روز، جو از میان پارک عبور کرد. بعضی از مشکلات را از آن ویدیو شناسایی کرد. یکی از این مشکلات زبالههای موجود در برکه بود. برکه پر از لیوان پلاستیکی بود. زباله بیش از حد زیاد بود. جو نمیخواست که زباله به کسی آسیب برساند.
او دربارهی پارک به پدربزرگش گفت. پدربزرگ به او گفت: «میدونی، کمک کردن به بقیه توی خانوادهی ما یه سنته. به همین دلیل به افراد فقیر غذا میدیم. شاید با تمیز کردن پارک بتونی به مردم کمک کنی.»
تمیز کردن پارک کار سخت لازم داشت. جو تصمیم گرفت گروهی را برای کمک به او تشکیل دهد. او منطقهی وسیعی از پارک را انتخاب کرد. آن منطقه بیشترین زباله را داشت. او از خانواده و دوستانش خواست که بیایند.
روز شنبه، او به همه یک چوب تیز داد. آنها تعجب کردند که چرا این کار را کرد. او گفت: «از نوک چوب برای برداشتن زباله استفاده کنید. این کار رو آسونتر میکنه.»
آنها شش هفته کار کردند. افراد مختلفی هر بار کمک میکردند، اما جو همیشه آنجا بود.
در آن دوره از زمان، جو نتایج مختلفی را مشاهده کرد. هیچ زبالهای در آب وجود نداشت. مردم میتوانستند در آن شنا کنند. جو میدانست که این نشانهی خوبی است. او خوشحال بود، زیرا به محیط زیستش کمک کرد.
متن انگلیسی درس
Joe’s Pond
Joe made the world a better place. He got the idea to do that at school. He watched a video there. It was about a factory. This factory produced a lot of trash and put it in a river.
The trash and water were a bad mix. People populated the area by the river and drank its water. This made them sick. Many of them needed medicine and made regular visits to doctors.
But the video wasn’t all bad news. It showed ways to pick up trash and why it’s important to do this. It said people can make a difference to their environment. The video’s important features made Joe associate trash with hurting people.
One day, Joe walked through a park. He recognized some of the problems from the video. One instance of these problems was the trash in the pond. It was full of plastic cups. There was too much trash. Joe didn’t want it to hurt anyone.
He told his grandfather about the park. His grandfather said, “You know, it’s a tradition in our family to help people. That’s why we give food to poor people. Maybe you can help people by cleaning the park.”
Cleaning the park would involve hard work. Joe decided to organize a group to help him. He chose a wide area of the park. It had the most trash. He asked his family and friends to come.
On Saturday, he gave everyone a sharp stick. They wondered why. He said, “You use the stick’s tip to pick up trash. This makes it easier.”
They worked for six weeks. Different people helped each time, but Joe was always there.
In that period of time, Joe saw a range of results. There was no trash in the water. People could swim in it. Joe knew that was a good sign. He was happy because he helped his environment.
مشارکت کنندگان در این صفحه
تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.
🖊 شما نیز میتوانید برای مشارکت در ترجمهی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.