سالم بخور!

دوره: کتاب اول / : سالم بخور! / درس 1

سالم بخور!

توضیح مختصر

این داستان درباره‌ی تغذیه‌ی سالم است.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح سخت

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

سالم بخور!

خوردن غذای سالم مهم است. پنج گروه اصلی غذایی سالم وجود دارد. غلات، میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین و لبنیات. هرم غذایی می‌تواند به شما نشان دهد که چه مقدار از هر گروه باید بخورید.

انواع مختلفی از مواد غذایی برای داشتن رژیم متعادل لازم است. شما باید غلات مانند برنج، گندم و چندین نوع نان بخورید. میوه‌ها و سبزیجات نیز مهم هستند.

میوه‌هایی مانند موز برای شما مفید هستند. بعضی دیگر مانند پرتقال و کیوی حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند. سبزیجات قسمت مهمی از رژیم روزانه هستند. آن‌ها بسیار سالم هستند و از بسیاری جهات می‌توانند خورده شوند.

سالاد با سبزیجات خام مانند اسفناج و هویج رایج است، اما همچنین می‌توانید سبزیجات را به روش‌های مختلف بپزید. سوپ‌ها روش آسان دیگری برای ورود سبزیجات به رژیم غذایی شما هستند.

پروتئین نیز گروه غذایی مهمی است. گوشت‌هایی مانند گوشت گاو و مرغ از فرم‌های شناخته‌شده‌ی پروتئین هستند. توفو، لوبیا، تخم‌مرغ و آجیل نیز حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند. همچنین باید لبنیات مانند پنیر، ماست و شیر نیز بخورید.

رژیم غذایی سالم شامل نوشیدن مقدار زیادی آب به‌جای نوشیدنی‌های شیرین مانند نوشابه و آب‌میوه است. با اینکه شیرینی‌ها ممکن است غذای سالم به حساب نیایند، اگر زیاد نخورید مشکلی نیست.

شکلات و کیک شیرینی‌های دوست‌داشتنی هستند که معمولاً در رستوران‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی یافت می‌شوند. آن‌ها اغلب در مراسم خاص مانند جشن‌های تولد و عروسی پذیرایی می‌شوند.

در رستوران‌ها می‌توانید از پیشخدمت‌ها بخواهید که به شما بگویند کدام مواد در غذاهای مختلف گنجانده شده‌اند.

در خانه، همیشه می‌توانید دستورالعمل‌های سالم و خوشمزه‌ای را در کتاب‌های آشپزی یا در اینترنت پیدا کنید. خوردن غذای سالم برای سلامتی شما عالی است!

متن انگلیسی درس

Eat Healthy!

It is important to eat healthy food. There are five main healthy food groups. They are grains, fruits, vegetables, protein, and dairy. A food pyramid can show you how much of each group you should eat.

Many different kinds of food are necessary for a balanced diet. You need to eat grains such as rice, wheat, and several types of bread. Fruits and vegetables are also important.

Fruits such as bananas are good for you. Others, such as oranges and kiwis, contain a lot of vitamin C. Vegetables are an important part of a daily diet. They are extremely healthy and can be eaten in many ways.

Salads with raw vegetables such as spinach and carrots are common, but you can also cook vegetables in many different ways. Soups are another easy way to get vegetables into your diet.

Protein is an important food group, too. Meats such as beef and chicken are well-known forms of protein. Tofu, beans, eggs, and nuts also contain high amounts of protein. You should also eat dairy products such as cheese, yogurt, and milk as well.

A healthy diet includes drinking lots of water instead of sugary drinks such as soda and juice. While sweets may not be considered healthy foods, they are fine if you don’t eat too many.

Chocolate and cake are well-loved sweets commonly found at restaurants and grocery store. They are often served at special events such as birthday parties and weddings.

At restaurants, you can ask the waiters to tell you which ingredients are included in different dishes.

At home, you can always find healthy and delicious recipes in cookbooks or on the internet. Eating healthy food is great for your health!

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.