سرفصل های مهم
40 طبیعت زبان را کشف کن
توضیح مختصر
برخی مردم ممکن است توانایی بهتری در یادگیری زبان ، نسبت به دیگران داشته باشند. اما این توانایی ذاتی، تفاوت قطعی در موفقیت یادگیری زبان ندارد. بلکه این به شما بستگی دارد که به عنوان یادگیرنده، زبان را کشف کنید و به تدریج آن را متناسب با شرایط خودتان، جذب کنید.
- زمان مطالعه 0 دقیقه
- سطح خیلی سخت
دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»
فایل صوتی
برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.
ترجمهی درس
قدرت زبان
طبیعت زبان را کشف کن
ما انگلیسی ها که بسیار در شمال هستیم دهان خود را در هوای سرد به اندازه کافی باز نمی کنیم تا به زبان جنوبی لطف کنیم
هر زبان جدید، شگفتی طبیعت است که همه ما قادر به کشف آن هستیم. معلم، تنها می تواند، محرک، الهام بخش و راهنما باشد. این به شما بستگی دارد که به عنوان یادگیرنده،، زبان را کشف کنید و به تدریج آن را متناسب با شرایط خودتان، جذب کنید. شما باید اطمینان داشته باشید که انجام دادن آن برای شما یک امر طبیعی است. بدیهی است زمانی که میلتون اشاره کرد که ساکنین شمالی از نظر فیزیکالی توانایی یادگیری زبان های جنوبی را ندارند، در اشتباه بود.
مشاهده یادگیری زبان به عنوان یک امرخارق العاده می تواند دیدگاهی خودبینانه باشد که مانع از دستیابی شما به استعدادهای درونیتان می شود. اگر شما معتقد نباشید که می توانید یک زبان دیگری را یاد بگیرید، قطعا شما موفق نخواهید شد. شما باید معتقد باشید که می توان برای رسیدن به موفقیت آموخت.
این واقعیت را قبول کنید که شما با توانایی یادگیری یک زبان جدید متولد شدید تا یک زبانشناس شوید. شما فقط باید به دنبال یافتن راهی برای پرورش این توانایی در بزرگسالی باشید.
ما به طور کلی قبول داریم که هر کسی دارای استعداد برابر برای یادگیری زبان اولشان هستند.
چرا باید بپنداریم که برای یادگیری زبان دوم به استعداد خاصی نیاز داریم ؟ برخی افراد حتی ادعا می کنند که گوش دادن به موسیقی برای یادگیری زبان ضروری است.
مکان مناسب جهت تست این نظریه، کافه کارائوکه است، جایی که به راحتی می توان اثبات کرد که هیچ ارتباطی بین توانایی خواندن و مهارت های زبانی وجود ندارد. اگر همه ما نگرش درستی داشته باشیم و متودی که بیشترین هماهنگی را با طبیعتمان دارد، یافت کنیم؛ (آنگاه) می توانیم (زبان ) را یاد بگیریم.
برخی مردم ممکن است توانایی بهتری در یادگیری زبان ، نسبت به دیگران داشته باشند اما این توانایی ذاتی، تفاوت قطعی در موفقیت یادگیری زبان ندارد. چرا بسیاری از مردم هلندی و سوئدی در یادگیری زبان، خوب عمل می کنند در حالی که آلمانی ها و انگلیسی زبانان به جز امریکایی ها ، معمولا در یادگیری خوب عمل نمی کنند؟
چرا کانادایی های فرانسوی به طور کلی در یادگیری زبان انگلیسی موفق تر از فرانسویای مقیم فرانسه هستند؟ چرا مردم چین مقیم سنگاپور معمولا انگلیسی بهتری از چینی زبانان مقیم چین یا حتی هنگ کنگ هستند ؟
من اعتقاد ندارم که برخی ملیت ها، توانایی ذاتی بهتری، نسبت به دیگران در یادگیری زبان دارند. بیشتر احتمال می رود، تفاوت بزرگ در نگرش (ملیت ها) باشد. سخنرانان موفق زبان های خارجی، تصدیق می کنند که آنها مجبورند به زبان های دیگر ارتباط برقرار کنند، و احساس نمی کنند که کار غیر معمولی انجام می دهند. همین هم انتظار می رفت. این برای آنها طبیعی است.
بسیاری از مردم هلندی یا سوئدی، فهمیدند که آنها نیاز دارند تا به زبانهای خارجی صحبت کنند زیرا تعداد کمی از خارجی ها در حال یادگیری زبان هلندی یا سوئدی هستند. همینطور شمار زیادی از مردمان سنگاپورو کبکو می دانند که آنها به زبان انگلیسی نیاز دارند و به سادگی قبول می کنند که قصد دارند به زبان انگلیسی تکلم کنند.
هیچ مقاومتی وجود ندارد. این افراد به طور طبیعی می توانند خود را به عنوان سخنرانان مسلط زبان انگلیسی تجسم کنند.
متن انگلیسی درس
Thelinguist.com, the power of language
Discover Language Naturally
We Englishmen, being far northerly, do not open our mouths in the cold air wide enough to grace a southern tongue.
Each new language is a wonder of nature that we are all capable of discovering. The teacher can only stimulate, inspire and guide. It is up to you, the learner, to explore the language and absorb it gradually on your own terms.
You should have the confidence that it is a natural thing for you to do.
Milton was obviously wrong when he suggested that his northern countrymen were physically unable to learn southern languages. Seeing language learning as an extraordinary task can be a self- fulfilling vision, preventing you from achieving your potential. If you do not believe you can speak another language, you will certainly not succeed in doing so.
You have to believe you can learn in order to achieve success. Accept the fact that you were born with the ability to learn to speak a new language, to be a linguist. You just have to find the way to develop this ability as an adult.
We generally accept that everyone has an equal gift for learning their first language. Why should we assume that we require a special” gift” to learn a second language? Some people even claim that an ear for music is essential to language learning.
A good place to test this theory is at a karaoke bar, where it can be easily demonstrated that there is no correlation between singing ability and language skills. We can all learn if we have the right attitude and if we find the method that is most suited to our nature.
Some people may have better language learning ability than others, but this innate learning ability is not the decisive difference in language learning success. Why are so many Dutch or Swedish people good at learning languages while Germans and English, not to mention Americans, are generally not as good at it?
Why are French Canadians in general more successful in learning English than French people from France? Why are Chinese people from Singapore usually better at English than Chinese people from China or even from Hong Kong?
I do not believe that some nationalities have a better innate ability to learn languages than others. It is more likely that the big difference is attitude. The successful foreign language speakers take for granted that they will have to communicate in another language, and do not feel that it is an unusual thing to do. It is just expected. It is natural to them.
Many Dutch or Swedish people realize that they need to speak foreign languages because few foreigners are going to learn Dutch or Swedish. Similarly, a large number of Singaporeans and Quebecois know they need English, and simply accept that they are going to be English speakers.
There is no resistance. These people can all naturally visualize themselves as fluent speakers of English.