مدیتیشن برای یادگیری زبان

: پادکست آقای ای جی / فصل: بخش ۳ / درس 3

مدیتیشن برای یادگیری زبان

توضیح مختصر

در این درس به اهمیت مدیتیشن در افزایش تمرکز و یادگیری زبان انگلیسی اشاره می کند.

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح ساده

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

بسیار خب خوش آمدید به انگلیسی بدون تلاش. پادکست امروز مدیتیشن برای یادگیری زبان است. lما به عنوان معلم زبان و یادگیرنده زبان (شاگرد) تمایل زیادی داریم که بر کمیت تمرکز کنیم. ما در مورد تعداد امتیازات آزمون استرس داریم. در مورد تعداد کلماتی که می‌دانیم، استرس داریم. در مورد تعداد ساعاتی که هر روز مطالعه می‌کنیم استرس داریم.

شکی نیست که کمیت مهم است. برای یادگیری خوب یک زبان، شما باید ساعت‌ها زمان بگذارید (تمرین کنید). شما به صدها ( هزار ) ساعت گوش دادن نیاز دارید. شما به صدها و هزاران ساعت مطالعه نیاز دارید. شما باید گوش کنید و مطالب بسیاری را بخوانید.

اما کمیت فقط نیمی از موضوع (داستان) است. زیرا ساعات مطالعه در همه موارد یکسان نیست.

من این موضوع را در بسیاری از کلاس هایم می بینم. بسیاری از دانش آموزان به طور منظم (از روی وظیفه شناسی) هر روز به کلاس می آیند. آنها چهار ساعت در روز و چهار روز در هفته، در مجموع 16 ساعت حضور می یابند.

اما برخی از آنها خیلی سریعتر یاد می گیرند. من متوجه‌شده‌ام که سرعت یادگیری آن‌ها کمتر با استعداد ذاتی آنها ارتباط دارد و بیشتر به کیفیت زمان کلاس آن‌ها مرتبط است. به عبارت دیگر، برخی از دانش آموزان در طول چهار ساعت تمرکز و مشارکت می‌کنند. در حالی که سایرین به سختی به درس توجه می‌کنند. گروه دوم با گوشی های خود پیامک بازی می کنند ، از پنجره به بیرون نگاه می کنند و با یکدیگر به زبان مادری خود صحبت می کنند، در فکر فرو می روند و کار دیگری غیر از تمرکز بر مطالب انگلیسی که بر روی آن کار می کنیم، انجام می دهند.

همه دانش آموزان کلاس من ساعت های یکسانی را در کلاس انگلیسی می گذرانند، اما برخی از آنها کیفیت بالاتری دارند. به عبارت دیگر، بسیار کارآمد تر هستند. زیرا قادر به تمرکز و توجه هستند.

در حالی که بسیاری از دانش آموزانِ “بد”، انگیزه ندارند، تعداد دیگری انگیزه دارند. چیزی که آنها ندارند فقط عدم تمایل به یادگیری زبان نیست، بلکه عدم توانایی تمرکز در طولانی مدت هم است.

شاید این نتیجه عصر تلویزیون باشد. اما به هر دلیلی، بسیاری افراد نمی توانند بر روی هر چیزی بیشتر از 15 دقیقه تمرکز کنند.

این یک مشکل است. چون تمرکز نه تنها برای یادگیری زبان انگلیسی بلکه برای تسلط بر هر مهارتی ضروری است.

خبر خوب این است که اگر شما قدرت تمرکز ندارید، می توانید آن را در خود پرورش دهید (ایجاد کنید). از دید من بهترین روش مدیتیشن (مراقبه) است. اشکال مختلفی از مدیتیشن (مراقبه) وجود دارد اما همه آنها بر افزایش قدرت تمرکز تکیه دارند (همه انها خواستار افزایش قدرت تمرکز هستند). بنابراین تمرین روزانه مراقبه، تمرکز ذهنی شما را قدرتمند تر و طولانی تر می کند. کم کم، روز به روز، ذهنتان قوی تر خواهد شد.

مراقبه را در گوگل سرچ کنید یا کتاب هایی از تیچ نات هان، گونکا یا سایر اساتید مدیتیشن را بگیرید. آهسته شروع کنید. فقط چند دقیقه در روز. و سپس به تدریج رشد کنید.

همانطور که زمان مراقبه شما افزایش می یابد، شما قادر به تمرکز طولانی تر خواهید بود و بنابراین زمان بسیاری طول خواهد کشید تا از مطالعه خارج شوید.

این امری حیاتی است زیرا در یادگیری زبان همه ساعت‌ها برابر نیستند.

متن انگلیسی درس

Ok welcome to effortless English. Today’s podcast is titled Meditation for Language Learning

We have a strong tendency, as both language teachers and language learners, to focus on quantity. We stress about test score numbers. We stress about the number of words we know. We stress about the number of hours we study each day.

There’s no doubt that quantity is important. To learn a language well, you have to put in a lot of hours. You need hundreds( thousands) of hours of listening. You need hundreds and thousands of hours of reading. You’ve got to listen to and read a lot of different material.

But quantity is only half the story. For all study hours are not equal.

I see this a lot in my class. Many students dutifully come to class each day. They attend four hours a day, four days a week. for a total of16 hours.

But some learn a lot faster than others. I’ve found that the speed of their learning has less to do with natural talent and more to do with the quality of their class time. In other words, some students concentrate and participate during the entire four hours. while others barely pay attention. The latter group text message on their cell phones, stare out the window, chat with each other in their native language, daydream,. and do anything else but focus on the English material we are working on.

All the students in my class are getting the same quantity of English hours, but some are getting much higher quality. in other words, much more efficiency. because they have the ability to focus and concentrate.

While many of the” bad” students are not motivated, some are. What they lack is not so much the desire to learn English as the ability to focus for an extended period of time.

Perhaps this is a result of the TV age. But for whatever reason, many people just can’t seem to concentrate on one thing longer than15 minutes.

This is a problem. as concentration is essential for mastering any skill, not just language learning.

The good news is that if you don’t have much power of concentration, you can develop it. The best way I know is through meditation. There are many forms of meditation, but all demand increasing powers of concentration. Daily meditation practice, therefore, will strengthen and lengthen your mental concentration. Little by little, day by day, your mind will grow stronger.

Do a google search on” meditation”, or get a book by Thich Nhat Hahn, S.N.Goenka, or another meditation master. Start slow. just a few minutes a day. and then build up gradually.

As your meditation time increases, you’ll be able to focus longer, and will thus get much more out of your study time.

This is vital, because in language learning, all hours are not created equal.

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

ویرایشگران این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.