درسنامه اصلی

دوره: برنامه‌ی VIP آقای ای جی هوگ / فصل: هنر متقاعد کردن / درس 1

برنامه‌ی VIP آقای ای جی هوگ

122 فصل | 572 درس

درسنامه اصلی

توضیح مختصر

بحث و گفتگو در رابطه با راه‌های بهتر یادگیری زبان انگلیسی، و ایده های جالب و جذاب برای زندگی بهتر

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح متوسط

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

فایل ویدیویی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

سلام ،ای جی هستم و به درس وی آی پی این ماه خوش آمدید.

قصد دارم که یک تکنیک پرقدرت را آموزش دهم، تکنیکی ساده ولی قدرتمند برای “متقاعدسازی”.

تکنیکی مفید برای رهبری.

برای سازماندهی خودتان تا کسب موفقیت بیشتر.

این تکنیک ذهنیت مردم را تغییر میدهد تا مجبور شوند که دیدگاه شما را ببینند و کارهای متفاوت انجام دهند. تکنیکی ساده و قدرتمند.

سالها پیش، وقتی برای اولین بار شروع به گسترش سیستم انگلیسی بدون تلاش کردم، مشکلی داشتم، یک مشکل خیلی جدی.

از یک طرف میدانستم که تکنیک جدیدی داشتم که میتوانست موثر باشد، میتوانست برای دانش آموزان خیلی مفید باشد، چیزهایی مانند داستان های کوتاه، داستان های دیدگاه شما، داستانهای تعاملی، تکنیک فیلم و امثال اینها.

اما مشکلی که وجود داشت این بود که این تکنیک ها عجیب و متفاوت بودند.

مانند سایر فعالیتهای عادی مدرسه نبودند در آن زمان پیش از گسترش سیستم انگلیسی بدون تلاش، در مدارس، دانشگاه ها و آموزشگاه های زبان تدریس میکردم.

چیزی که اتفاق افتاد این بود که یکی از این دروس جدید را به دانش آموزان معرفی کردم، مثلا تلاش کردم که درس مینی استوری را آموزش دهم.

دانش آموزان نمیدانستند که چکار کنند، آنها واقعا نمیخواستند که کارهای متفاوتی انجام دهند.

فکر میکردند که این تکنیک عجیب بود.

فکر میکردند که آن ناآشنا بود و مقاومت میکردند.

و میگفتند این چیه؟

من نمیفهمم.

چرا داری این داستانها رو میگویی؟

خب، از یک طرف، تحقیق و مطالعاتی انجام داده بودم، حتی این تکینیک را بر روی یک گروه کوچک امتحان کرده بودم و می دانستم که این تکنیک یک روش موثر است، یک متد قدرتمند است.

اما مشکلی که وجود داشت این بود که دانش آموزانم مطمئن نبودند.

من نیاز داشتم که متقاعدشان کنم تا روش جدید مرا امتحان کنند تا ذهنشان را باز کنند و برای مدتی پذیرای آن باشند چون همانطور که می دانید برای (امتحان) یک دوره، فقط یک درس کافی نیست.

برای رسیدن به نتایج عالی فقط یک روز کافی نیست شما به چندین ماه نیاز دارید، سه، پنج، شش، هشت، نه، دوازده ماه تا به پیشرفت قابل توجهی برسید.

بنابراین مجبور بودم که متقاعد کنم، مجبور بودم دانش آموزان را ترغیب کنم که تکنیک های جدید مرا امتحان کنند تا اجازه دهند که این روش ها را در کلاس اجرا کنم، تا پذیرای تکنیک جدید باشند و به من اعتماد کنند.

مجبور بودم که متقاعدشان کنم.

ذهنیتشان را تغییر دهم.

خب، آنها فکر میکردند که این روش عجیب و متفاوت بود و من مجبور بودم دیدگاهشان را عوض کنم، این است “متقاعدسازی”.

من نمیدانستم چطور این تکنیک را انجام دهم، من فقط یک معلم بودم و مجبور بودم که مهارت های متقاعدسازی را یاد بگیرم.

و پی بردم که مجبورم یاد بگیرم چطور مردم را متقاعد کنم.

نیاز داشتم که مهارت های فروشندگی را بیاموزم.

نیاز داشتم که مهارت های متقاعد سازی را بیاموزم.

بنابراین خواندن کتابهای فراوانی در ارتباط با موضوع متقاعد سازی را شروع کردم.

سپس تعدادی از روش ها و تکنیک ها را امتحان کردم و کم کم و با گذشت زمان در متقاعد سازی بهتر و بهتر شدم و در نهایت دریافتم که چطور خیلی سریع دانشجویانم را متقاعد کنم تا ایده های مرا بپذیرند، تا روش جدید مرا امتحان کنند.

متقاعدشان کردم که این روش اثربخش است این روش میتواند کمکشان کند و آنها باید پذیرای آن باشند و آنها پذیرا بودند.

اما این یک مهارت است.

متقاعدسازی یک مهارت است.

شما مجبورید آن را یاد بگیرید این مهارت واقعا جنبه های متفاوتی دارد، تکنیک های خیلی متفاوتی دارد.

باید این متدها را یاد بگیرید.

باید تمرین کنید.

شما بهتر و بهتر میشوید و سپس در متقاعد کردن مردم و تغییر ذهنیتشان خیلی خوب عمل می کنید.

اکنون چرا؟

چرا شما نیاز دارید که این تکنیک را انجام دهید؟

چرا یادگرفتن متقاعدسازی مهم است؟

من درباره این جنبه ی مهم موفقیت دفعات زیادی صحبت کرده ام، اما موفقیت شما کاملا به تاثیرگذاریتان بستگی دارد.

که چطور بر مردم تاثیر میگذارید شما به تنهایی در یک اتاق ،خیلی خیلی محدود میشوید.

کارهایی که میتوانید انجام دهید و به ثمر برسانید محدود میشود.

بله، شما به تنهایی میتوانید کارهای عالی ای انجام دهید، ولی با همراهی مردم میتوانید کارهای عالی تری انجام دهید.

اکنون شما چطور میتوانید باعث شوید که مردم به شما بپیوندند؟

شاید یک ایده ای دارید.

شاید یک پروژه مهمی دارید.

شاید در حال کار هستید و به کمک دیگران نیاز دارید.

چگونه میتوانید سبب شوید که آنها به شما کمک کنند؟

تنها دو راه وجود دارد.

یک روش “وادار کردن” است.

چیزی که ما “اجبار” می نامیم.

اجبار به این معنی است که شما از فاکتور زور استفاده می کنید، مردم را وادار به انجام کاری میکنید و در واقع از ترساندن استفاده می کنید.

ترس از خشونت و ترس از درد البته حکومتهای زیادی از این روش استفاده می کنند.

تعداد زیادی از قلدرها از روش اجبار استفاده میکنند.

آنها می گویند،خب اگر به من کمک نکنید…برای مثال در مدرسه اگر شما چیزی که من میگویم را انجام ندهید (این کاری ست که معلم انجام میدهد) اگر شما چیزی که من میگویم را انجام ندهید پس نمره بدی به شما خواهم داد (ایجاد رنج ).

و اگر شما نمره بدی بگیرید، والدینتان ناراحت خواهند شد.

به شما می گویند که این موضوع میتواند آینده شغلیتان را با آسیب مواجه کند بنابراین تلاش میکنند که با استفاده از ایجاد ترس شما را بترسانند، ترس از رنج، ترس از زیان…این شیوه اجبار است.

واقعا متقاعدسازی نیست.

شما آنچه که آنها میگویند را انجام خواهید داد ولی واقعا نمی خواهید که آنرا انجام دهید.

واقعا نمی خواهید آنرا انجام دهید ولی از نمره بد می ترسید.

پس این روشی ست که از زور استفاده می کند.

من این روش را نمی پسندم.

فکر میکنم که همه ما موافقیم، اکثر مردم موافقند که روش اجبار راه عالی ای برای اینکه بخواهیم مردم کاری که ما مایلیم را انجام دهند نیست.

خیلی بهتر است که ما بتوانیم مردم را متقاعد کنیم بدانیم که متقاعد کردن چیست چیزی ست که شما فقط از ایده ها و کلماتتان استفاده می کنید کلماتی که با آنها به هیچ وجه مایل به آزار رساندن به مردم نیستید.

شما با این روش باعث نمیشوید که مردم چیزی از دست دهند.

شما آنها را با قانع کردن متقاعد می کنید، نشان میدهید که ایده ی شما ایده خوبی ست.

نشان میدهید که ایده شما به آنها کمک خواهد کرد.

متقاعدسازی بیشتر درباره این است که به مردم نشان دهید که آنها شادتر و موفق تر خواهند بود.

اگر آنها از ایده ی شما و کاری که شما میکنید پیروی کنند، لذت بیشتر،شادی بیشتر و نتایج بهتری در زندگیشان بدست خواهند آورد.

بنابراین ما این دو انتخاب را در هر برهه ای از زندگی مان داریم.

ما به مردم نیاز داریم.

به کمک آنها نیاز داریم.

ما نیاز داریم که آنها را مجبور به انجام کارهایی بکنیم.

شاید این در مورد فرزند شماست.

شما نیاز دارید فرزندتان به خوبی رفتار کند.

از آنها می خواهید که به شدت مطالعه کنند و بیاموزند و شخص خوبی باشند.

خب، چگونه این کار را انجام می دهید؟

می توانید وادارشان کنید می توانید اگر کار بدی انجام دادند آنها را تنبیه بدنی کنید.

این روش عالی ای نیست، یا میتوانید آنها را متقاعد کنید.

می توانید به عنوان والدین و همینطور به عنوان یک معلم، در شغلتان و در هر قسمتی از زندگیتان یک رهبر عالی باشید.

اکنون، وقتی شما این روش را انجام میدهید، تاثیرگذاری مسالمت آمیز به دست می آورید، بدون زور، بدون درد و به آرامی بر مردم اثر میگذارید، این یعنی قدرت.

این اقتدار شخصی است نه منفی، اما یک نوعی خیلی مثبت از توانمندی ست.

به همین دلیل متقاعدسازی خیلی مهم است.

وقتی شما مجاب کننده هستید، وقتی این مهارتهای عالی متقاعدسازی را دارید در حرفه تان پول بیشتری به دست خواهید آورد.

موفقیت بیشتری در همه بخشهای زندگیتان خواهید داشت.

خانواده شادتری خواهید داشت، زیرا می توانید یکدیگر را در متقاعد کردن کمک کنید و همه این کارها به شیوه صلح آمیز و با محبت کامل انجام می شود، بدون استفاده از ترس و اجبار.

همچنین، بهترین چیز این است که شما میتوانید از تکنیک های متقاعدسازی بر روی خودتان و برای برنامه نویسی خودتان استفاده کنید.

چون شما هم نیاز دارید که خودتان را در زندگی متقاعد کنید.

شاید بدانید،اوه، من میدانم که نیاز به خوردن غذای سالم دارم.

میدانید که نیاز دارید این کار را انجام دهید، اما آنرا انجام نمی دهید.

چرا انجام نمیدهید؟

چون هنوز متقاعد نشده اید.

در واقع شما مجبورید خودتان را متقاعد کنید، برنامه ریزی کنید برای خودتان، برنامه بچینید تا به طور متفاوتی بخورید.

میتوانید از این تکنیکهای متقاعدسازی مشابه بر روی خودتان استفاده کنید.

بسیار خوب، اکنون اجازه دهید که درباره هسته…مرکز…هسته (هسته یعنی مرکز هرچیزی) صحبت کنیم.

هسته متقاعدسازی من تکنیک ها را به شما آموزش خواهم داد قصد دارم یک تکنیک خیلی خاص را به همراه مثالهایی در درسنامه تفسیری آموزش دهم.

بنابراین در این ویدیو به شما یک ایده کلی خواهم داد.در درس تفسیری شما تکنیکهای ویژه یاد میگیرید.

مهمتر از همه با روش متقاعد سازی چیزی که ما امروز یا روزهای دیگر یاد میگیریم یا تلاش میکنیم که یاد بگیریم.

مهمترین چیز این است که متقاعدسازی از خود شما شروع می شود با احساسات، ذهنیت و نگرش درونی شما.

متقاعدسازی در وحله ی اول امری درونی است.

چه چیزی افراد دیگر را متقاعد میکند؟

چه چیزی اشخاص دیگر را مجاب می کند تا عقاید شما را بپذیرند یا درنظر بگیرند؟

چه چیزی از همه مهمتر است؟

این یک نوع تکنیک نیرنگ آمیز نیست.

از آن دسته تکنیک های عالی فروشندگی نیست.

و یا استفاده از کلمات یا واژگان شگفت انگیز نیست.

این یک تکنیک فروشندگی نیست.

در واقع هیچکدام از اینها نیست.

قدرتمند ترین روش متقاعد سازی و بنیادی ترین قسمت متقاعد سازی عقیده ی درونی خود شماست.

عقیده و باوری بسیار ، بسیار، بسیار قدرتمند.

به معنای اطمینان کامل و صد درصد است.

ببینید، اگر شما درباره چیزی مطمئن نیستید اگر کاملا مطمئن نیستید، دیگران آنرا حس میکنند که شما نمیتوانید آنها را قانع کنید.

شما نمی توانید آنها را متقاعد کنید زیرا آنها عدم اطمینان شما را احساس میکنند حتی اگر از تکنیک های عالی استفاده کنید و ارتباط غیر کلامی شما عالی بنظر برسد، آنها هنوز به گونه ای احساس خواهند کرد که شما کاملا به خودتان مطمئن نیستید.

بنابراین اولین چیزی که شما باید انجام دهید، این است که مجبورید خودتان را صد درصد قانع کنید.

و این به من کمک کرد وقتی انگلیسی بدون تلاش را داشتم شروع میکردم، چون بعد از آن موفقیتهایی به همراه دانش آموزانم از طریق اطمینان به خودم بدست آوردم عقیده ی درونی ام بسیار قدرتمند و قوی شد و دانش آموزانم می توانستند آن را احساس کنند.

آنها میتوانستند احساس کنند که من صد درصد مطمئن هستم که به آنها کمک می کنم، من به شما کمک می کنم و هنوز هم صد درصد مطمئن هستم.

من کاملا عقیده دارم.

این فوق العاده متقاعد کننده است.

بنابراین شما مجبورید که در ابتدا آنرا گسترش دهید.

این عامل درونی است که سپس به عامل بیرونی تبدیل می شود.

سپس شما میتوانید تکنیکهای متفاوت را استفاده کنید، اما شما ناچارید این تکنیکها را با اعتقاد راسخ و اطمینان استفاده کنید.

در غیر این صورت این تکنیک ها عمل نمی کنند اگر نا مطمئن باشید اگر به گونه ای ضعیف باشید یا اشتیاق نداشته باشید هیچ تکنیکی نتیجه نخواهد داد.

بنابراین شما به اشتیاق، به اطمینان،به اعتقاد راسخ نیاز دارید و این فوق العاده مهم است.

پس ما اکنون قصد داریم که این تکنیک را بیاموزیم.

تکنیکی که در این ماه آموزش می دهم “پیش پنداری” نام دارد Pre به معنی قبل است.

Suppose به معنی پیش بینی کردن چیزی قبل از به وقوع پیوستن آن است.

شما انتظار چیزی که قرار است اتفاق بیفتد را قبل از اتفاق افتادنش دارید.

بنابراین اگرچه هنوز به حقیقت نپیوسته است اما به آن باور دارید.

و هنوز صد درصد انتظار (به وقوع پیوستن) آن را دارید.

بنابراین شما پیش انگاری می کنید شما چیزی را که هنوز به مرحله باور نرسیده است باور می کنید.

قبل از عمل و قبل از اینکه نتیجه بدهد باورش میکنید.

و حالا این یک تکنیک بسیار قدرتمند متقاعد سازی است.

من از این تکنیک همیشه استفاده می کنم.

آن را بر روی خودم استفاده میکنم.

بگذارید که یک مثال خیلی ساده بزنم، مثالهای بیشتر، روش های بیشتر، تکنیکهای بیشتر در درس تفسیری است.

اما بیایید تصورکنیم که شما می خواهید پول بدست بیاورید، شما می خواهید که پول زیادی بدست آورید .بنابراین این روش را روی خودتان استفاده می کنید.شما پول فراوانی می خواهید.

عده ی زیادی از مردم چه کاری انجام میدهند؟

این مثل یک الگوی زبانی است آنها چه می کنند؟

تعداد زیادی از مردم می گویند، هی رفیق، اگر پول زیادی بدست بیارم قصد دارم که یک ماشین فراری بخرم.

این چیز عادی ایست که مردم میگویند.

اگر من پول زیادی بدست بیاورم قصد دارم یک خانه ی بزرگ بخرم.

بنابراین در این جمله به خاطر استفاده از کلمه ی (اگر) یک مقدار کمی ضعف وجود دارد.

اگر-“ اگر” تصوری از تردید را القا می کند و اطمینان را به صورت صد درصد ایجاد نمی کند.

شما در حال پیش انگاری کردن نیستید.

شما درحال فرض کردن نیستید.

زیرا شما از کلمه ی (اگر) استفاده میکنید، دو کلمه ی (فرض کردن/پیش انگاری) معنی یکسانی دارند هر دوی آنها به معنای اعتقاد داشتن به چیزی قبل از به وقوع پیوستن آن هستند.

بنابراین شما اگر بگویید: من ممکن است که پول زیادی به دست آورم.

مطمئن نیستید که آن واقعه اتفاق خواهد افتاد شما در حال ارسال پیغامی به خودتان هستید.

مطمئن نیستید آن اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

بنابراین یک تغییر خیلی کوچک در جمله پیش، مغز را به روش متفاوتی برنامه ریزی خواهد کرد.

بجای آن جمله، بگویید: وقتی پول فراوانی به دست آوردم یک ماشین فراری خواهم خرید.

وقتی را به جای اگر استفاده کنید.

وقتی این ایده را نشان می دهد که قطعی است و قطعا اتفاق می افتد.

شما هنوز زمان دقیق آن را نمیدانید اما می دانید که اتفاق خواهد افتاد.

یا به جای گفتن این جمله که: امیدوارم پول زیادی بدست آورم.

امید دارم که پول زیادی کسب خواهم کرد.

که شغل خواهم یافت.

یک شغل خوب در سال آینده بدست خواهم آورد.

امید دارم که فردا شغل خوبی پیدا کنم.

امیدوارم که در مصاحبه شغلی قبول خواهم شد.

امید،امید،امید،امید دوباره غیر مطمئن است (امید) ضعیف است به این معنی ست که شما واقعا به آن باور ندارید.

شما مطمین نیستید.

شما اعتقاد قوی ندارید.

بجای آن بگویید”وقتی”، وقتی این شغل را کسب کنم جشن خواهم گرفت.

وقتی این شغل را بدست آوردم می خواهم یک ماشین جدید بخرم.

وقتی در مصاحبه فردا قبول شوم خیلی خوشحال می شوم وقتی آن را انجام دهم خیلی آسوده و هیجان زده می شوم.

تغییر این الگوهای زبانی مغزتان را تغییر میدهد.

ما خودمان را برنامه نویسی میکنیم.

گاهی اوقات مغز ما به گونه ای مانند کامپیوترهاست.

اگر شما به آن فکر کنید به گونه ای مانند نرم افزار است، ذهن شما نرم افزار شماست و زبان شما، زبانی که وقتی با خودتان صحبت میکنید استفاده می کنید نیز نوعی نرم افزار است.

بنابراین یک تفاوت بزرگی است اگر بگویید:اگر، اگر، اگر، امید، امید، امید، شاید، شاید، شاید.

با گفتن این جملات، مغزتان را برنامه ریزی میکنید که بی اعتماد باشد و از اینرو اعتماد به نفستان کاهش خواهد یافت و به احتمال زیاد شکست خواهید خورد.

به عبارت دیگر وقتی می گویید که من شغل خواهم یافت.

یا بعد از اینکه شغل یافتم جشن خواهم گرفت.

ببینید همه این جملات فرض می شوند.

آنها باور می کنند و موفقیت را انتظار دارند شما در حال ارسال پیغامی هستید.

در حال برنامه دادن به مغزتان با نوعی کد متفاوت هستید مثل نوعی نرم افزار متفاوت و این به این معنی است که من اعتماد به نفس دارم من میدانم که موفق می شوم.

و البته، وقتی شما اینکار را انجام میدهید، باید از احساسات قوی و اطمینان قوی و مثبت استفاده کنید.با انجام دادن آن شروع به برنامه ریزی مجدد مغزتان خواهید کرد و باید این عادت را ایجاد کنید.بنابراین مجبورید که خودتان را دوباره دریابید، زیرا ما برنامه نویسی شده ایم تا بی اعتماد باشیم.

امیدوارم، ای کاش،شاید،بنابراین،اگر… به گونه ای ضعیف…بجای این جملات شروع می کنید به گفتن: وقتی، بعد از، یقینا.من می خواهم، شما این را در هر قسمت از زندگیتان انجام دهید، و شروع به متوجه شدن اینکه اعتماد به نفستان به صورت خودکار بیشتر می شود خواهید شد.

شما همچنین متوجه خواهید شد که موفقیت بیشتر و بیشتری بدست میاورید،در واقع به موفقیت های بهتری نایل می شوید زیرا اعتماد به نفس، موفقیت را ایجاد میکند و از طریق برنامه نویسی مغزتان اعتماد به نفس را ایجاد میکنید.

و سرانجام…آخرین چیز…این تکنیک، قدرتمندانه بر روی مردم کار می کند.

بنابراین، نخست شما آن را بر روی خودتان انجام میدهید، اما این روش بر روی مردم خیلی قدرتمند است.

اجازه دهید که بگویم، شما فرزند دارید و از آنها می خواهید که سبزیجات بخورند.

نمی گویید اگر سبزیجات تان را بخورید سپس میتوانید شیرینی بخورید.

“اگر” -اگر سبزیجات تان را بخورید.-

این تردید آمیز است شما به آنها می گویید که این قطعی نیست.

بجای آن بگویید، وقتی سبزیجاتت را خوردی، بهت یک شیرینی خواهم داد .

وقتی سبزیجاتت را بخوری، بنابراین هیچ شکی وجود ندارد.

شما در حال فرستادن این پیغام هستید که هیچ تردیدی نیست ، آنها سبزیجاتشان را مطلقا خواهند خورد.

همچنین می توانید بگویید، بعد.

بعد از اینکه سبزیجاتتان را خوردید، همه شان را ، سپس احتمالا میتوانید شیرینی یا چیزهایی مثل آن را بخورید.

این روش اطمینان را تداعی می کند.

من وقتی که در تلاشم تا شخصی را متقاعد کنم از این روش خیلی زیاد استفاده میکنم و این تغییرات کوچک زبانی، این تغییرات کوچک ساختار جمله ای که شما هر چیزی را چطور میگویید یک تفاوت بزرگ را میسازد.چون شما به استفاده از این نوع جملات بارها و بارها و بارها و بارها و بارها ادامه می دهید این اطمینان را نشان میدهد و دیگران پاسخ خواهند داد.

شما این را امتحان خواهید کرد.

قسمتی از تکالیف این ماه، این تکنیک را در زندگیتان و روی مردم امتحان کنید .تلاش کنید که از الگوهای زبانی اطمینان و پیش انگاری، بارها و بارها بارها و بارها و بارها بر روی خانواده، دوستان، کار… استفاده کنید خواهید دید، که مردم بیشتر مجاب خواهند شد.

آنها با شما همراه خواهند بود.

آنها با شما بیشتر موافق خواهند شد.

بیشتر اوقات، آنچه را که از آنها می خواهید انجام خواهند داد.

شما آنها را قانع میکنید چون که با زبانتان و البته احساستان اطمینان و اعتقاد راسخ را نشان می دهید .

خب این روش برایتان عالی است برای برنامه نویسی تان.

این روش برای دیگران در زندگیتان عالی است و یکی از تکنیکهای مهم قدرتمندست که همه رهبران از آن استفاده می کنند.

من میبینم که سخنرانان قدرتمند و رهبران بزرگ که متقاعد کننده هستند از این تکنیک خیلی زیاد استفاده می کنند.

اگر شما به سخنرانی های افراد مجاب کننده گوش دهید به آن بیشتر و بیشتر و بیشتر پی خواهید برد.

خب در درس تفسیری من به شما فوت و فن های بیشتری که میتوانید در جملات مختلف استفاده کنید و همچنین راه های متفاوت استفاده کردن از پیش انگاری در جملات و متقاعد کردن را آموزش می دهم.

شما را درس تفسیری می بینم.

متن انگلیسی درس

Hi, I’m AJ and welcome to this month’s VIP lesson.

I’m gonna teach you a powerful technique, simple but powerful technique for persuasion.

This is useful for leadership.

It’s useful for programming yourself for more success.

It’s useful for changing other people’s minds to get them to see your viewpoint, to do something different. Simple and powerful technique.

Now, many years ago when I first started developing the Effortless English System, I had a problem, I had a serious problem.

On one hand I knew that I had new techniques that would work, that would be very helpful for my students, things such as the mini stories, the point of view stories, interactive stories, movie technique; all of that kind of stuff.

But, I had a problem, these techniques were strange, they were different.

They were not like normal school activities, and at that time, before Effortless English I was teaching in schools, in universities and in language schools.

What happened was, I would introduce one of these new lessons, try to do a mini story lesson for example.

And the students they didn’t know what to do, they didn’t really want to do something different.

They thought it was strange.

They thought it was weird and they resisted.

They’re like oh, what is this?

I don’t understand.

Why are you just telling this story?

So I knew, on one hand, from research, from a lot of reading I had done, from even trying it with small groups that this was an effective method, a powerful method.

But the problem was, my students they weren’t sure.

I needed to persuade them to try my new methods, to open their mind to be open for a while, because of course, just one lessons not enough, as you know right.

Just one day is not enough to see great results, you need several months– three, five, six, eight, nine, twelve months– until you see a big improvement.

So I had to convince, I had to persuade these students to try my new techniques, to let me use these new techniques in the class, to be open to the new techniques, to trust me.

I had to persuade them.

I had to change their mind.

They thought it was weird and different, I had to change their thinking that’s persuasion.

I didn’t know how to do it I was just a teacher, so I had to learn persuasion skills.

I realized I had to learn how to persuade people.

I need to learn sales skills.

I need to learn persuasion skills.

So I started to read lots and lots and lots of books about this topic, persuasion.

And then I started trying some of the methods, some of the techniques and little by little over time I became better and better and better at persuasion, and eventually I learned how to very quickly, persuade my students to accept my ideas, to try my new methods.

I persuaded them that this was effective, this would help them and they should be open to it, and they were.

But that’s a skill.

Persuasion is a skill.

You have to learn the skill it’s really many different skills, many different techniques.

You have to learn them.

You have to practice them.

You get better and better and then you become very good at persuading people, changing their minds.

Now why?

Why do you need to do this?

Why is it important to learn persuasion?

I’ve talked about this important aspect of success many times, but your success really depends on your influence, your influence.

How you influence other people, because all alone in a room by yourself you’re very, very limited.

You’re very limited what you can do, what you can accomplish. Yes, you can do some great things alone, but you can do super great things with other people.

Now, how do you get other people to join you for something?

Maybe you have an idea.

You have an important project.

Maybe you’re at work and you need other people’s help.

How do you get them to do that?

There’s really only two ways.

One method is force, what we call coercion.

Coercion is meaning you use force.

You force people to do it and really you’re using fear.

It’s really the fear of violence or the fear of pain, and of course, a lot of governments use this method.

A lot of bullies use this method of coercion.

They say, well, if you don’t help me uh… For example, in school if you don’t do what I say– the teacher does this– if you don’t do what I say then I will give you a bad grade; pain.

And if you get a bad grade your parents will be unhappy.

It will hurt your future job possibilities they tell you, so they try to scare you using fear; fear of pain, fear of loss, that’s coercion.

That’s not really persuasion.

You will do what they say but you really don’t want to.

You don’t really want to but you’re afraid of the bad grade.

So that’s one way, that’s using force.

I don’t like that.

I think we can agree, most people agree that’s not a great way to get people to do things.

It’s much better if you can persuade them… see what persuasion is, is you’re just using your ideas, your words, it’s just words usually you’re not going to hurt them in any way.

You’re not going to cause them to lose anything.

You persuade them by convincing them, showing them that your idea is a good one.

Showing them that your idea will help them.

See, persuasion is more about showing them that they will be happier, more successful.

They will gain more pleasure, more happiness, better results in their life if they follow what you do, if they follow your idea.

So persuasion, you know, we have these two choices in life, everywhere in life.

We need other people.

We need their help.

We need to get them to do things.

Maybe it’s your children.

You need your children to behave well.

You want them to study hard, and learn and be good people.

Well, how do you do that?

You can force them, you can hit them if they do something bad.

That’s not so great, or you can persuade them.

You can be a great leader as a parent, same as a teacher, same in your job, in any part of life.

Now, when you do this you get peaceful influence, not force, not pain, you peacefully influence people that is power.

That’s personal power not negative power, but a very positive kind of power.

That’s why persuasion’s important.

When you are persuasive, when you have these great persuasion skills you will make more money in your career.

You will have more success in all parts of your life.

You’ll have a happier family, because you can persuade them to help and they can persuade you too and you’re doing this all peacefully in a loving caring way, not using force or fear.

Also, the great thing is you can use these persuasion techniques on yourself for self- programming.

Because you also need to persuade yourself in life.

Maybe you know, oh, I know I need to eat healthier food.

You know you need to do it, but you don’t do it.

Why not?

You’re not yet persuaded.

You actually have to persuade yourself, program yourself program yourself to eat differently.

You can use these same persuasion techniques on yourself.

All right, now let’s talk about the core, the center… the core, the core is the center of something.

The core of persuasion, I’ll teach you the techniques, I’m gonna teach you a very specific technique with examples in the commentary of this lesson.

So in the video I’m giving you the general idea, in the commentary you learn the specific techniques.

Most important of all with any persuasion technique, the one we learn today or any other one you try or learn.

The most important thing is that persuasion starts with you, with your feelings and your mentality, your attitude inside.

Persuasion, first of all, is internal.

What persuades other people?

What gets another person to accept your idea or to consider your idea?

What’s the most important thing of all?

It’s not some tricky technique.

It’s not some great sales technique.

It’s not using amazing words or vocabulary.

It’s not a sales technique.

It’s none of that, actually.

The most powerful persuasion method, the fundamental part of persuasion is your own conviction, conviction.

A conviction is a super, super, super, strong powerful belief.

It means total certainty, 100% certain.

See, if you’re not sure about something, you’re not quite sure, other people feel that so then you can’t convince them.

You can’t persuade them, because they feel your uncertainty even if you use great techniques and all your non-verbal communication seems great, they will still somehow feel that you’re not completely certain yourself.

So the first thing you must do, you have to persuade yourself and convince yourself 100%.

Now this helped me when I was beginning with Effortless English, because after I got some success with my students my own certainty, my own conviction became super strong and powerful and then the students could feel that.

They could feel that I was 100% certain that I would help them, I would help you, and I am still 100% certain.

I have total conviction.

That’s persuasive, super persuasive.

So you have to develop that first.

It’s internal first, then it becomes external.

Then you can use different techniques, but you have to use the techniques with conviction, with certainty or else they don’t work.

No technique will work if you’re unsure, if you’re kind of weak, if you don’t have the passion.

So you need the passion, the certainty, the conviction; super important.

So now we’re gonna learn this technique.

The technique I’m teaching you this month is called presupposition-presupposition; pre means before, before.

Suppose, to suppose means to believe or expect something before it happens.

You believe or expect something before it happens.

So, even though it’s not true yet you still believe it.

You still expect it 100%.

So you presuppose, you believe something before its belief, before action.

It’s belief before results.

Now this is a very, very powerful persuasion technique.

I use it all the time.

I use it on myself.

Let me give you a very simple example, more examples, more methods, more techniques in the commentary.

But let’s imagine you want to make money, you want to make a lot of money, so you’re using this on yourself you want to make a lot of money.

What do a lot of people do?

It’s just a language pattern, what do they do?

A lot of people say, ah man, if I make a lot of money I’m gonna buy a Ferrari.

That’s a normal thing to say.

If I make a lot of money I’m gonna buy a big house.

So that’s a little bit weak, because of the word (if), if.

Because you’re using the word, if; if gives the idea of doubt it’s not 100% certain.

You are not presupposing.

You are not assuming.

Those two words mean the same thing, assume/presuppose, they both mean to believe something before it happens.

So you’re not believing it will happen if you say, I might make a lot of money.

If I make a lot of money, you’re sending a message to yourself that you’re not sure.

Maybe it will happen maybe it won’t.

So a very small change to that sentence presupposes, assumes success and this will program your brain in a different way.

Instead you say, when I make a lot of money I will buy a Ferrari.

When, instead of if.

When gives the idea that it’s certain, it’s certain, it is going to happen.

You don’t know the exact time yet, but you know it will happen.

Or, instead of saying, I hope to make a lot of money.

I hope I’m going to make a lot of money.

I hope I’ll get the job.

I hope I’ll get a good job next year.

I hope I’ll get a good job tomorrow.

I hope I will pass this job interview.

Hope, hope, hope, hope, hope again is uncertain, it’s weak, it means you don’t really believe it.

You’re not certain.

You have no conviction.

Instead you say when, when I get this job I’m going to celebrate.

When I get this job I’m going to buy a new car.

When I pass the interview tomorrow I’m gonna be very happy, I’m gonna be so relieved and excited when I do it.

Changing these language patterns changes your brain.

See, we program ourselves.

Our brains are kind of like computers sometimes, if you think of it.

It’s kind of like they’re software, your thinking is your software and your language, the language you use when you talk to yourself that is a kind of software.

So, there’s a big difference if you say if-if-if, hope-hope-hope, maybe-maybe-maybe.

You’re programming your brain to be uncertain and therefore your confidence will be lower and therefore, you are more likely to fail.

On the other hand when you say when, will– I will get the job. After I get the job I’m going to celebrate.

See, all of those sentences assume, right. They believe, they expect success and so you’re sending a message.

You’re programming your brain with a different kind of code, like a different kind of software and it means I’m confident, I know I’m going to succeed.

And, of course, you have to u se strong emotion, positive powerful certainty when you do this, but doing that you will start to reprogram your brain and you have to make this a habit, so you have to catch yourself again and again, because we’re programmed to be uncertain.

I hope, I wish, maybe, so, if… kind of weak… instead you start saying when, after, definitely, I will and you do this in every part of your life, and you’ll start finding that you’re just starting to feel more confident automatically.

You’ll also find you get more and more successful, that you actually achieve success better because confidence creates success, and you create confidence through programming your brain.

Now finally, last thing… this also works powerfully on other people.

So you do it to yourself first, but this is very powerful with other people.

So let’s say you have your child and you want them to eat their vegetables.

You don’t say, if you eat your vegetables you can have a cookie. If; if you eat your vegetables, it’s a doubt.

You’re telling them it’s not certain.

Instead you say, when you eat your vegetables I’ll give you a cookie.

When you eat your vegetables, so there’s no doubt.

You’re sending the message there’s no doubt they will, absolutely, eat their vegetables.

You could also say, after.

After you eat your vegetables, all of them, then maybe you can have a cookie something like that. It’s sending certainty.

I use this a lot whenever I’m trying to persuade someone and these little changes of language, these little changes of sentence structure of how you say something make a big difference, because you keep using these kinds of sentences again and again and again and again and again, it shows certainty and other people will respond.

You’ll try this.

Part of your homework this month, you’re gonna try this with other people in your life… family, friends, work… you’re gonna try to use these language patterns of certainty, presuppositions again and again and again and again and again and you’ll see, people will be more persuaded.

They’ll go along with you.

They’ll agree with you more.

They’ll do what you want them to do more often.

You convince them because you’re showing certainty and conviction with your language and of course you have to do it with your emotion too.

Okay, so this is great for yourself, programming yourself.

It’s great for others in your life and it’s one of the important powerful techniques that all leaders use.

I see this used a lot by powerful public speakers, great leaders who are persuasive, they use it a lot this technique.

You’ll start to notice it more and more and more if you listen to speeches of persuasive people.

Okay, in the commentary I’m gonna teach you more little tricks that you can use in different sentences, different ways to use presuppositions in sentences to persuade yourself and other people.

See you in the commentary.

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

ویرایشگران این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.