جهانی‌سازی

فصل: کتاب ششم / درس: جهانی‌سازی / درس 1

جهانی‌سازی

توضیح مختصر

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

جهانی‌سازی

امروزه تهیه‌ی کالاهایی که از سراسر دنیا خریداری می‌کنید اصلاً غیرعادی نیست. گاهی‌اوقات، یک کالا از قطعات ساخته‌شده در کشورهای مختلف تشکیل شده است.

این تقریباً برای هر چیزی که امروز می‌توانید بخرید صدق می‌کند. یک ژاکت را در نظر بگیرید، ممکن است پشم توسط رباتی در چین بافته شود، با استفاده از رنگ‌های مصنوعی هند رنگ شود و در ایالات متحده فروخته شود.

مدت‌ها پیش، هزینه‌های مالی واردات یا صادرات اقلام از کشورهای خارجی زیاد بود و تولیدکنندگان این عمل را از نظر مالی غیرمجاز می‌دانستند.

در مقابل، قیمت کالاهایی که در خانه یا کشورهای همسایه ساخته می‌شدند پایین بود. با این حال، امروزه راحتی واردات و صادرات کالا به‌سبب جهانی‌سازی است.

جهانی‌سازی یعنی کشورهایی با ارتباط نزدیک. واسطه‌های بازرگانان برای ادغام هزینه‌هایشان و پیکربندی پایین‌ترین قیمت محصولاتشان، بین کارآفرینان از سراسر جهان معاملات انجام می‌دهند.

تصور کنید شرکت شما می‌خواهد تولید دوچرخه و فروش آن را شروع کند. اگر یک کارخانه نزدیک به خانه همه‌ی کارها را انجام می‌داد، گران می‌شد. بوروکراسی اداری نیاز به تصویب هر تصمیمی داشت و اعضای آن نیز باید حقوق می‌گرفتند.

برخی از کارگران برای استخراج آلومینیوم و برخی دیگر برای یافتن لاستیک استخدام می‌شدند. سپس بقیه دوچرخه‌ها را می‌ساختند و آن‌ها را به فروشگاه‌های محلی عرضه می‌کردند. با این حال، تقسیم وظایف به‌طور مساوی بین کشورهای مختلف بایر کم کردن یا به حداقل رساندن هزینه‌های خاص، بسیار منطقی‌تر است.

پرداخت هزینه‌ی فلز استخراج‌شده در برزیل و شکل‌گرفته در فیلیپین می‌تواند در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی کند. ساخت دوچرخه در چین که قیمت آن پایین است و فروش آن به ژاپن که قیمت آن بالا است می‌تواند به صاحب مشاغل کمک کند سود بالاتری کسب کند. اتفاق‌نظر بسیاری از تاجران این است که جهانی‌سازی به ثروتمند شدن آن‌ها کمک کرده‌است.

جهانی‌سازی، جنبه‌ی منفی خود را نیز دارد، زیرا کارگران محلی گاهی به‌خاطر کارگران غایب در سرزمین‌های دور شکست می‌خورند. به همین دلیل، بسیاری از مفسران جهانی‌سازی را چیزی منفی می‌دانند. اختلافات ایدئولوژیک بین طرفداران جهانی‌سازی ممکن است با سیاستمداران که قوانینی تصویب می‌کنند که سعی در محدود کردن آن دارند، درگیر شود.

با وجود انتقادها، جهانی‌سازی همچنان قوی‌تر می‌شود. برای مثال، امتیازات حقوقی ایالات متحده مانند مک دونالد را می‌توان در سراسر جهان یافت و تقریباً همه‌ی دستگاه‌ها قطعاتی دارند که ساخت چین است.

متن انگلیسی درس

Globalization

Today, it is not at all abnormal for the goods you purchase to come from around the world. Sometimes, a single item is comprised of parts constructed in many different countries.

This is applicable to almost anything you can buy today. Consider a sweater, the wool may be woven by a robot in China, dyed using artificial colors from India, and sold in the United States.

Long ago, the fiscal cost of importing or exporting items from foreign countries was high, and manufacturers considered the practice to be fiscally irresponsible.

By contrast, prices were low for goods that were made at home or in adjacent countries. Nowadays, however, the convenience of importing and exporting goods is in large part due to globalization.

Globalization means more closely-connected countries. Merchants broker deals between entrepreneurs from across the globe to consolidate their costs and configure the lowest prices for their products.

Imagine your company wants to start manufacturing bicycles and selling them. If a factory close to home did everything, it would be expensive. A bureaucracy would need to approve every decision, and its members would need to be paid.

Some workers would be hired to mine the aluminum and others to find the rubber. Then others would build the bikes and market them to local stores. However, dividing the tasks evenly between different countries in order to deduct or minimize certain costs makes a lot more sense.

Paying for metal mined in Brazil and shaped in the Philippines can save manufacturing costs. Building the bikes in China, where prices are low, and selling them to Japan, where prices are high, can help a business owner make higher profits. The consensus among many traders is that globalization has helped them become wealthy.

Globalization, however, has its negative side as well, as local workers sometimes lose out to absent laborers in distant lands. For this reason, many commentators deem globalization as something negative. The ideological differences between supporters of globalization may clash with politicians who pass laws that try to limit it.

Yet despite critiques, globalization continues to grow stronger. United States’ franchises like McDonalds, for example, can be found around the world, and almost all machines have parts that are made in China.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.