ایمپرسیونیسم

فصل: کتاب چهارم / درس: ایمپرسیونیسم / درس 1

ایمپرسیونیسم

توضیح مختصر

  • زمان مطالعه 0 دقیقه
  • سطح خیلی سخت

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

برای دسترسی به این محتوا بایستی اپلیکیشن زبانشناس را نصب کنید.

ترجمه‌ی درس

امپرسیونیسم

امپرسیونیسم جنبشی است که در دهه‌ی ۱۹ در فرانسه آغاز شد. اولین جنبش هنری مدرن در نظر گرفته می‌شود، زیرا این حرکت به‌عنوان عزیمت از هنر دیگر تلقی می‌شد. این به‌دلیل نقض قوانین تثبیت‌شده‌ی نقاشی دانشگاهی است.

برخلاف نقاشی‌های آکادمیک واقع‌گرایانه، نقاشی‌های امپرسیونیست با ترسیم نور روی اشیا مشخص می‌شوند. هدف هنرمندان این است که نور را به‌جای جزئیات به تصویر بکشند تا بتوانند برداشتی از زمان را نشان دهند. این کیفیت قابل‌توجه با استفاده از دو تکنیک کلیدی حاصل می‌شود.

اولین تکنیک، تکنیکی به‌نام ایمپاستو است. ایمپاستو کلمه‌ای ایتالیایی است که به‌معنی «مخلوط» است. در نقاشی، ایمپاستو به خطوط پهن و نازک گفته می‌شود. این روش به هنرمند اجازه می‌دهد تا بازتاب و حرکت نور روی بوم را کنترل کند.

هنرمند می‌تواند عرض و جهت ضربه‌های رنگ را برای انتقال بافت اصلاح کند و به نقاشی کیفیتی سه‌بعدی ببخشد. همچنین، سرعت و قدرت ضربه‌ها می‌تواند درک هنرمند از موضوع را منتقل کند.

تکنیک دوم اختلاط نوری است. این تکنیک شامل استفاده از رنگ‌های شکسته است. به عبارت دیگر، به‌جای روال سنتی که می‌توان آرایه‌ای از رنگ‌ها را روی یک پالت مخلوط کرد، هنرمندان رنگ‌های مختلفی را در کنار یکدیگر نقاشی می‌کنند. با این کار، بافت اضافه می‌شود و نور خودنمایی می‌کند، و توهم رنگ‌های مختلف را ایجاد می‌کند.

تفاوت دیگر بین نقاشی‌های امپرسیونیست و نقاشی‌های سنتی موضوع است. در آن دوره‌ی زمانی، موضوعات پذیرفته‌شده دارای مضامین تاریخی یا ادبی بودند. آن‌ها اغلب براساس موضوعات مذهبی یا اساطیری بنا شده بودند.

از طرف دیگر، امپرسیونیست‌ها مناظر و زندگی معاصر را ترجیح می‌دهند. آن‌ها غالباً در فضای باز نقاشی می‌کردند و از نور خورشید برای ترسیم سبک روشن‌تری استفاده می‌کردند.

با اینکه عکاسی داشت پرطرفدار می‌شد، امپرسیونیست‌ها از ارائه‌ی واقعیت اجتناب می‌کردند. آن‌ها فردگرایی خود را با بازی با رنگ و محو کردن خطوط بین موضوع و پس‌زمینه نشان دادند.

در اواسط قرن نوزدهم، طبقه‌ی متوسط ​​در پاریس رشد سریعی داشت. این شهر شاهد افزایش تعداد کافه‌ها، سینماها، پارک‌ها و بوتیک‌ها بود.

امپرسیونیست‌ها زندگی روزمره‌ی طبقه‌ی متوسط ​​را به تصویر کشیدند، که مورد توجه عموم مردم قرار گرفت و در نهایت منجر به پذیرش امپرسیونیسم در دنیای هنر شد.

متن انگلیسی درس

Impressionism

Impressionism is a movement that began in France in the late 19th century. It is considered to be the first modern art movement, as it was seen as a departure from other art. This is because it violated the established rules of academic painting.

Unlike realistic academic paintings, impressionist paintings are characterized by the depiction of light on objects. The artists aim to capture the light rather than the details in order to show an impression of time. This distinctive quality is achieved by using two key techniques.

The first is a technique called impasto. Impasto is an Italian word that means ‘mixture’. In painting, impasto describes short thick strokes. This technique allows the artist to control the reflection and movement of light on the canvas.

The artist can modify the width and direction of the paint strokes to convey texture and give the painting a three-dimensional quality. Also, the speed and strength of the strokes can convey the artist’s perception of the subject.

The second technique is optical mixing. This involves the use of broken colors. In other words, instead of the traditional practice of mixing an array of colors on a palette, artists paint different colors side by side. Doing this adds texture and plays on light; and it creates the illusion of different colors.

Another difference between impressionist paintings and traditional paintings is the subject matter. During that time period, the accepted subjects were historical or literary-themes. They were often based on religious or mythological subjects.

Impressionists, on the other hand, preferred landscapes and contemporary life. They often painted outdoors, using the sunlight to depict a brighter style.

Even though photography was starting to become popular, impressionists avoided representing reality. They demonstrated their individualism by playing with color and blurring the lines between the subject and the background.

In the mid-19th century, the middle class in Paris saw rapid growth. The city saw an increase in cafes, cinemas, parks, and boutiques.

Impressionists captured the daily lives of the middle class, which appealed to the wider public, and eventually led to the acceptance of impressionism into the art world.

مشارکت کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.