قدرت مدیتیشن

توضیح مختصر: مدرسه راهنمایی ویسیتاسین ولی، برای مقابله با استرس دانش‌آموزان آنها را مجبور کرد که روزی دوبار تعمق (مدیتیشن) داشته باشند. نتیجه فوق العاده بود.

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سطح: سخت

فایل صوتی

ترجمه‌ی درس

قدرت مدیتیشن

مدیتیشن (تعمق) در مدرسه کودکان را دگرکون می‌کند

یک روز صبح، کودکان مدرسه راهنمایی ویسیتاسین ولی سه جنازه را در حیات مدرسه پیدا کردند. متاسفانه این کودکان مورد اذیت و آزار قرار گرفته و کشته شده بودند. تنها در سال ۲۰۰۶، ۳۸ قتل در این محله رخ داد. جرم و خشونت این مدرسه سان فرانسیسکو را احاطه کرده بود. این کودکان دچار اضطراب و استرس شده بودند و محله آنها نیز ترسناک بود. در مدرسه، این استرس و اضطراب تبدیل می شد به دعواهای فیزیکی، غیب مکرر و بازداشت های طولانی مدت.

مدرسه که در کمک به کودکان برای مقابله با استرس ناتوان بود، تصمیم گرفت تا مدیتیشن اجباری را امتحان کند. برای اینکه این مدیتیشن جذاب به نظر برست، آن را «زمان استراحت» نامیدند. در طی «زمان استراحت» کودکان مدیتیشن متعالی (TM) را یاد گرفتند.

مدیتیشن متعالی تکنیکی است برای تمرکز ذهن است. تمرین TM بسیار ساده است. این امر شامل نشستن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با چشمان بسته و تکرار بی صدای یک مانترا (کلمه یا عبارت ساده برای تمرکز ذهن ) است.

مدیتیشن دانش آموزان در مدرسه

معلمان در مدرسه راهنمای ویسیتاسین ولی شک داشتند که افزودن یک مدیتیشن ساده کمک زیادی بکند. آن‌ها زمانی شوکه شدند که متوجه شدند «زمان استراحت» تغییرات عمده‌ای در جهت بهتر شدن ایجاد کرده است.

تنها پس از یک ماه از آغاز مدیتیشن، معلمان متوجه شدند که دانش آموزان شادتر به نظر می‌رسند. توجه بیشتری داشتند و سخت تر کار می‌کردند. بازداشت و تعلیق ها تا ۴۵ درصد کاهش یافت و حضور در کلاس نیز به میزان ۹۸ درصد بالا رفت. بهتر از همه، اداره آموزش و پرورش کالیفرنیا متوجه شد که دانش آموزان در مدرسه راهنمایی ویسیتاسین ولی شادترین کودکان در کل سان فرانسیسکو هستند.

دانش آموزان، به مدت ۱۵ دقیقه، روزی دوبار با چشمان بسته می‌نشینند. آنها مانترای فردی خود را در ذهن تکرار می‌کنند. در این فضای سکوت، آنها به صلح و آرامش می رسند.

براساس تحقیقات، TM به بزرگسالان نیز کمک می کند. یک مطالعه مشخص کرد که TM فشار خون و ریسک حمله قلبی را کاهش داده و پیری بیولوژیک را به تعویق می اندازد.

دفعه بعدی که شما در مقابله با محیط دچار استرس شدید، در مورد بستن چشمان خود و پرداختن به «زمان استراحت» فکر کنید. متوجه خواهید شد که مهم نیست بیرون چه می گذرد، شما می توانید همیشه در درون خود صلح و آرامش را پیدا کنید.

متن انگلیسی درس

مشارکت‌کنندگان در این صفحه

تا کنون فردی در بازسازی این صفحه مشارکت نداشته است.

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.

📍 شما در حال مشاهده درس 1 در فصل 46 از دوره زیر هستید:

داستان های کوتاه

92 فصل | 184 درس

1. قدرت مدیتیشن 👁

درس بعدی :  تمرین مکالمه 2. تمرین مکالمه