روانشناسی مهمتر از گرامر و لغت است

دوره: کتاب گویا / درس 4

کتاب گویا

28 درس

روانشناسی مهمتر از گرامر و لغت است

توضیح مختصر

در این درس آقای هوگ درباره اهمیت انگیزه و روانشناسی صحبت می کند.

  • زمان مطالعه 16 دقیقه
  • سطح ساده

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

دانلود فایل صوتی

ترجمه‌ی درس

فصل سوم: روانشناسی مهتر از گرامر و لغت است

آنقدر افراد از انگلیسی رنج برده اند که به این نتیجه رسیده اند راه حلی وجود ندارد. توسط مدارس تمرین دیده اند که غیر فعال باشند ، از اشتباهات بترسند و فقط دنبال یک جواب درست باشند، بیشتر دانش آموزان انگلیسی پر استرس و ناامید هستند. آنها سال ها در کلاس های زبان شرکت کردند. سال ها به حفظ کردن قواعد گرامری و لیست واژگان پرداختند. سال ها مطالعه کردند و برای آزمون هایی همچون تافل ،آیلتس یا توئیک وقت گذاشتند.

با این همه تلاش و کوشش بیشتر زبان آموزان نا امید هستند، خیلی از آنها برای یک گفت و گو ساده نیز تقلا می کنند. بسیاری از آنها هر گاه که نیاز به مکالمه دارند احساس نگرانی می کنند. آنها چندین قواعد گرامری را حفظ کرده اند و هنوز نمی توانند فیلم ها و برنامه های تلویزیونی آمریکایی را متوجه شوند.

بعد سال ها یادگیری به روش سنتی دانش آموزان گیج هستند. وقتی که می خواهند صحبت کنند همیشه فکرشان روی گرامر و ترجمه متمرکز است. اول به یک جمله در زبان خود فکر می کنند و سپس آن را به انگلیسی ترجمه کرده و بعد به گرامر فکر می کنند و در آخر صحبت می کنند.

وقتی که نوبت شنیدن می شود نیز همین روند را تکرار می کنند. انگلیسی را می شنود، به زبان خود ترجمه می کنند، به یک جواب به زبان خود فکر می کنند، آن را به انگلیسی ترجمه می کنند و به گرامر رجوع کرده تا مطمئن شوند که درست جمله را بیان می کنند. بی دلیل نیست که مکالماتشان بسیار آرام و غیر طبیعی است! تعجبی ندارد که انگلیسی برایشان پر استرس و سخت جلوه کند! مکالمات واقعی بسیار سریع هستند، و تقریبا غیر ممکن است که تمام روند فکر کردن را سریع انجام دهید مخصوصاً وقتی که با یک بومی زبان مشغول صحبت هستید.

اگر به ترجمه و گرامر در هنگام مکالمه واقعی فکر کنید خیلی سریع گم خواهید شد. به جای اینکه خیلی با دقت به شخص دیگر گوش دهید مشغول ترجمه جواب خود و یاد آوردن گرامر خواهید بود. مکالمه شما دارای تردید خواهد شد و اغلب شخص مقابل شما از متوجه نشدن شما احساس خستگی می کند و وقتی که شما آن شخص را که حسابی صبر خود را از دست داده می بینید بیشتر احساس نگرانی به شما دست خواهد داد. این یک شیب رو به پایین است که بیشتر زبان آموزان با آن به خوبی آشنا هستند.

یک راه وجود دارد که از برنامه درسی مخفی فرار کنید. یک جاده وجود دارد که شما را به انگلیسی روان می رساند. شما می توانید انگلیسی را قدرتمند صحبت کنید. می توانید خیلی واضح، طبیعی و بدون تلاش این کار را انجام دهید. این راه حل نیاز به این دارد که شما به کل عقاید خود درباره ی سیستم آموزشی و شیوه یادگیری انگلیسی را تغییر دهید.

من این راه حل را سیستم Effortless English نام گذاری می کنم که شامل دو بخش است: بخش روان شناسی و بخش آموزشی .

بیشتر مدارس، مدرسان و بیشتر دانش آموزان بر روی یک روش متمرکز هستند. در واقع تنها روی بخش های واژگان و گرامر انگلیسی متمرکز هستند. همانطور که در درس قبل یاد گرفتیم، مدارس در درجه اول از روش گرامری ترجمه ای استفاده می کنند که کمی فعالیت های ارتباطی در آن گنجانده می شود.

هنگامی که مدارس فقط روی “روش” متمرکز هستند، به طور کامل از اولین بخش سیستم Effortless English یعنی روان شناسی چشم پوشی می کنند. در صورتی که می توان گفت داشتن داشتن روانشناسی قوی مهم ترین بخش برای موفقیت در مکالمه انگلیسی است .وقتی که به مکالمه انگلیسی خود فکر می کنید متوجه می شوید که نگرانی شما، کمبود اعتماد بنفس و حس نا امیدی، مشکلات اصلی شما هستند. چگونه این ها را تغییر دهید؟ بدون یک سیستم روانشناختی موثر، حتی با بهترین روش تدریس انگلیسی به سختی به موفقیت خواهید رسید. بیایید از یک داستان برای درک بهتر این دو قسمت مهم از سیستم Effortless English استفاده کنیم. تصور کنید که در جاده ی تسلط انگلیسی در حال رانندگی هستید.

دوست دارید چه ماشینی داشته باشید ؟ فرض کنید فقط می توانید یک ماشین قدیمی و کم سرعت که گاهاً خراب می شود سوار شوید، علاوه بر این شما این ماشین را با سوختی ارزان پر می کنید. چه سفری در پیش خواهید داشت؟ چقدر سریع در این جاده تسلط خواهید راند؟ مشخصاً سفر شما آهسته و نا امید کننده با خرابی های زیاد خواهد بود. احتمالا به مقصد هم نخواهید رسید.

حالا، شما می توانید با سوختی با کیفیت فوق العاده این ماشین قدیمی را پر کنید، ولی همچنان زمان زیادی صرف خواهد شد تا شما به مقصد برسید. سوختی بهتر به شما کمی کمک خواهد کرد ولی سفر همچنان آهسته و نا امید کننده است.

حالا تصور کنید که به جای آن ماشین، یک ماشین مسابقه ای فرمول 5 را در این جاده برانید. این ماشین برای سرعت ساخته شده است .

مشخصاً این ماشین از ماشین قدیمی سریع تر خواهد بود. ولی اگر به این ماشین سوختی ارزان و کم کیفیت بزنیم چه چیزی رخ می دهد؟ احتمالا مشکلاتی پیش خواهد آمد. ماشین های مسابقه ای نیاز به سوخت های مسابقه ای دارند در غیر این صورت خوب عمل نمی کنند.

مشخص است که بهترین راه زدن بنزین با کیفیت عالی به ماشین فرمول 5 شما خواهد بود. با این ماشین و این سوخت، سفر شما در جاده ی تسلط بسیار سریع و هیجان انگیز خواهد بود.

یادگیری زبان اینگونه کار می کند. اگر شما برای مدتی مشغول یادگیری هستید، می دانید که چندین نوع مختلف از سیستم ها وجود دارد .

کلاس های سنتی در دانشگاه ها. کلاس های خصوصی در مدارس زبان. کلاسهای آنلاین یا دوره های نرم افزاری. برنامه هایی که شما را در کشوری قرار می دهند که مشغول یادگیری زبان آنها هستید. به بیان دیگر، شما اتومبیل های زیادی در اختیار دارید .بعضی از آنها ممکن است از دیگری بهتر باشد و بعضی سریع تر. ولی حتی بهترین آنها، ماشین فراری زبان نیز، نیاز به بهترین سوخت برای کار کردن دارد.

یک روش همانند یک موتور است و اگر شما به یک موتور سوخت مناسب ندهید، حتی بهترین آنها به شکلی که شما دوست دارید کار نخواهند کرد. برای موفقیت شما نیاز به بهترین سوخت و یک موتور قوی دارید.

موتور مناسب + سوخت مناسب = موفقیت

اعتقاد دارم بهترین موتور سیستم Effortless English است. سوخت آن چیست؟ سوخت آن قدرت روانشناسی شماست. اعتقاد شما ،احساسات شما و اهداف شما به یادگیری شما قدرت می بخشند. سوخت شما انگیزه، اعتماد بنفس، انرژی و اشتیاق شماست.

سوخت شما: قدرت روانشناسی موفق

اگر قدرت روانشناسی شما ضعیف است، حتی بهترین روش هم موفقیت آمیز نخواهد بود. به بیان دیگر اگر ارتباطی بین استرس، ترس، نگرانی و شک به روند مکالمه انگلیسی ایجاد کنید مشکلات زیادی خواهید داشت. متاسفانه این چیزی است که در بیشتر مدارس رخ می دهد. امتحانات ،تصحیح غلط ها و روش حوصله سر بر و ناموثر در مدارس باهم تلفیق می شوند و احساساتی منفی و قدرتمند در بین دانش آموزان ایجاد می کنند.

حتی اگر شما از روش Effortless English من استفاده می کنید باید روحیه ای قدرتمند داشته باشید. حتی اگر انرژی معمول خود را به روند یادگیری زبان اضافه کنید هم کافی نیست.

سیستم Effortless English بنا شده از سیستم روان شناسی موفق به نامNeuro- Linguistic Programming )برنامه ریزی عصبی کلامی( یاNLP می باشد .این سیستم توسط ریچارد بندلر و جان گیرندر توسعه یافته است،NLP بر روی روان شناسی موفقیت ،

بهترین اجرا و انگیزه تمرکز دارد. به جای مطالعه بر روی افرادی که مریضی روحی داشتند بندلر و گریندر بر روی روحیه موفق ترین افراد دنیا تحقیقات انجام دادند .بعد از آن آنها سیستم روانی شناسی ای را طراحی کردند که افراد می توانند به بالاترین سطح موفقیت و شادی در زندگیشان برسند.

چیزی که بندلر و گریندر در حقیقت کشف کردند آن بود که مردم شاد، پرانگیزه و پر انرژی بهتر یاد می گیرند. بهتر کار می کنند. موفقیت بیشتری در تمام ابعاد زندگیشان به دست می آوردند. خلاف این نیز حقیقت دارد: اگر شما احساس بی حوصلگی، استرس، ناراحتی، نا امیدی یا خستگی داشته باشید، مغز شما آرام تر کار می کند و به سختی اطلاعات را به خاطر می سپارد.

مشخصاً مهم است که با احساسات مثبت به نسبت منفی برای یادگیری و مکالمه ی انگلیسی در ارتباط باشید. به روند ارتباط میان احساسات با تجارب یا کارها آنکراژ می گویند .آنکراژ می تواند مثبت یا منفی باشد. بطور مثال، فرض کنید شما به آهنگی خاص زمانی که به شدت خوشحالید گوش می دهید. اگر حس شما به اندازه کافی قوی باشد، یک ارتباط میان آهنگ و حس شما ایجاد خواهد شد و اگر شما دوباره به آن آهنگ زمانی که خوشحال هستید گوش دهید این ارتباط قوی تر نیز خواهد شد.

تکنیک آنکراژ (Anchoring)

سرانجام، شما یک ارتباط قوی میان آهنگ و حس شادی ایجاد خواهید کرد. در نتیجه هرگاه شما آن آهنگ را گوش دهید خود به خود احساس شادی خواهید کرد .این چیزی است که با آهنگ های مورد علاقه شما رخ می دهد و فوق العاده است!

از سمت دیگر، این روند برای احساسات منفی نیز صادق است. فرض کنید که یک تجربه ی پر استرس در کلاس انگلیسی دارید. شاید معلم یکی از اشتباهات شما را هنگام صحبت کردنتان تصحیح کند و شما خجالت بکشید. حالا تصور کنید به داشتن مجموعه ای از تجربیات منفی در کلاس به همین شکل ادامه دهید. به مرور زمان در هنگام یادگیری و استفاده از انگلیسی شما احساس نا امیدی، نگرانی و استرس می کنید.

سر انجام یک ارتباط قوی میان انگلیسی و احساسات منفی ایجاد خواهد شد .این یک انکراژ منفی است. زمانی که شکل بگیرد هرگاه شما اقدام به استفاده از انگلیسی کنید خود به خود شروع به نگرانی و استرس داشتن خواهید کرد. این دلیلی است که خیلی از دانش آموزان سطح پیشرفته هنوز با صحبت کردن مشکلات زیادی دارند.

متاسفانه حالا خیلی از دانش آموزان ارتباط منفی با مکالمه انگلیسی خود دارند. خبر خوب اینجاست که “آنکراژ منفی” میتواند نابود و دوباره نویسی شود. این در حقیقت قدم اول شما برای مکالمه انگلیسی با قدرت است.

به جای حس نگرانی، فرض کنید هرگاه انگلیسی صحبت می کنید ناگهان و خودکار حس با قدرت بودن داشته باشید. چه می شود اگر هرگاه که انگلیسی یاد گرفتید هیجان زده شوید؟ این تغییر به تنهایی می تواند توانایی مکالمه شما را به پیشرفت برساند.

با قدرت آنکراژ در حقیقت شما می توانید میان احساسات قدرتمند و انگلیسی ارتباط ایجاد کنید. راز میان شکستن یک آنکراژ منفی و ساختن نوع مثبت آن شدت است. هر چه حس، قوی تر حس شود ) زمانی که از انگلیسی استفاده می کنید(، ارتباط سریع تر و عمیق تر خواهد شد. ساختن یک آنکراژ مثبت برای انگلیسی چندین قدم نیاز است.

اول، شما باید یک حس خیلی مثبت و قدرتمند ایجاد کنید. خیلی از افراد این باور را دارند که احساسات چیزی است که برایشان رخ می دهد ،ولی در حقیقت ما خودمان احساساتمان را می سازیم. این امکان وجود دارد که شما احساسات را انتخاب و هوشمندانه آنها را بسازید.

بطور مثال، اگر بخواهید که حالا حس خستگی و ناراحتی داشته باشید چه می کنید؟

بیایید با بدن شما شروع کنیم. چگونه برای ساختن یک حس خستگی و ناراحتی از بدن خودتان استفاده می کنید؟ شانه هایتان را به عقب فشار می دهید یا به جلو خم شان می کنید؟ به بالا نگاه می کنید یا پایین؟ لبخند می زنید یا اخم می کنید؟ در حقیقت خیلی ساده با تغییر در بدن می توانید احساسات خود را تغییر دهید.

برای بدتر شدن می توانید به چیز های ناراحت کننده و منفی فکر کنید. شاید به مشکل بزرگی که دارید فکر کنید، یا به پشیمانی بزرگی که داشتید. صدایتان چی ؟ میتوانید ناله کنید، گریه کنید، فغان بزنید و این ها می توانند وضعیت شما را بدتر کنند.

بعد از انجام چند دقیقه ای مراحل بالا، شما واقعا احساس ناراحتی بیشتر و خستگی بیشتر خواهید کرد. اینگونه می توانید آگاهانه یک حس منفی ایجاد کنید. مشخص است که این روند برای احساسات مثبت نیز کار ساز است و این خبر خوبی است! چگونه خود را می توانید هیجان زده کنید؟ دوباره با بدنتان شروع کنید. شانه هایتان را به عقب بکشانید، سینه را به بالا و بیرون بدهید .سر را بالا بگیرید و به جلو نگاه کنید. لبخند بزرگی بزنید و روی صورتتان نگه دارید. بعد از آن افکارتان را تغییر دهید. به چیزی عالی در زندگیتان فکر کنید. به بزرگترین موفقیتی که داشتید فکر کنید. به موفقیتی که در مکالمه انگلیسی با قدرت به دست خواهید آورد فکر کنید .بیشتر لبخند بزنید .اول شما فقط وانمود خواهید کرد. ولی سر انجام شما حس قوی تر و شادتری خواهید داشت. چون بدنتان تغییر داشته احساس شما نیز تغییر خواهد کرد. این یک تکنیک ساده است.

حتی شما می توانید احساس بهتری داشته باشید اگر از بدنتان بیشتر استفاده کنید. به جای ایستادن و لبخند زدن، دست هایتان را بالای سرتان بگیرید. درست همانند شادی کردن بعد یک پیروزی بزرگ، به هوا بپرید. از صدایتان استفاده کنید، هم زمان که لبخند می زنید و می پرید، فریاد بزنید و هورا بکشید و به چیز های شگفت انگیز فکر کنید. منفجر شوید! به این وضعیت قله ی احساسی می گویند، یک احساس به شدت قدرتمند و مثبت.

آخرین گام، ارتباط دادن این حس قوی به انگلیسی است. پس زمانی که حس خوبی دارید سریع شروع به گوش دادن به یک فایل صوتی انگلیسی که آسان باشد ،کنید. همانطور که گوش می کنید به لبخند زدن و حرکت دادن به بدن خود ادامه دهید.

هر روز، قبل از شروع به یادگیری انگلیسی یک احساس فوق العاده ایجاد کنید. اگر این روند را هر روز ادامه دهید، این احساسات قدرتمند و مثبت به انگلیسی متصل می شوند. سرانجام، هر گاه که به انگلیسی گوش می دهید یا از آن استفاده می کنید به صورت خودکار احساس پرانرژی، پر هیجان و مثبت بودن خواهید داشت. شما آنکراژ منفی و قدیمی را با یک آنکراژ مثبت جایگزین می کنید.

و خبر های خوب دیگری نیز هست، تحقیقات نشان می دهند که افرادی که هنگام یادگیری پر هیجان و پر انرژی هستند در حقیقت سریع تر یاد میگیرند. بیشتر به یاد می آورند و طولانی تر حفظ می کنند. آنها عملکرد بهتری دارند. در حقیقت شما اگر بر روی قله ی احساسی باشید انگلیسی را بهتر مکالمه خواهید کرد .بنابراین ساختن این آنکراژ مثبت برای انگلیسی، قدم اول شما برای سفری سریع تر در جاده تسلط می باشد.

چرا دانش آموزان خوشحال سریع تر یاد می گیرند

دکتر استفن کراشن، زبان شناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و یکی از بهترین محققان در زمینه یادگیری زبان دوم، اعتقاد دارند که احساسات منفی به مانند فیلتر، میزان ورودی جدیدی که شما قادر به یادگیری آن هستید را کاهش می دهد .در نتیجه دانش آموزانی که احساس بد ،نگرانی و ترس دارند کلمات کمتری را به خاطر می سپارند و خوب صحبت نمی کنند. در اصل آنها به آرامی یاد می گیرند.

بهترین راه برای مقابله، همانطور دکتر کراشن به آن اشاره کردند این است که دانش آموزان را مشتاق نگه دارید و استرس در کلاس ها راکاهش دهید و اعتماد بنفس دانش آموزان را بالا ببرید.

در تحقیقاتی که بین عملکرد دانش آموزانی که پر انرژی بودند و از روند لذت می بردند با عملکرد دانش آموزانی که با مواد درسی فقط تعلیم داده می شدند انجام شد و کشف شد که دانش آموزان پر انرژی عملکرد بهتری داشتند. نتیجه زمانی که دانش آموزان را در دوره های سه ماهه و بعضاً شش ماهه امتحان کردند نیز مشابه بوده است.

من همین را در انجمن Effortless English نیز دیده ام. وقتی که به موفق ترین اعضای ما نگاه کنید متوجه یک فاکتور مشترک خواهید شد. آنها به شدت مشتاق اند، انرژی زیادی دارند، خیلی، خیلی مثبت هستند و دارای احساسات مثبت می باشند. وقتی که شما از قله احساسی خود استفاده می کنید بهتر مکالمه خواهید کرد.

پس هر زمان که مشغول یادگیری انگلیسی هستید یک قله ی احساسی بسازید .بدن و قدرت روانشناسی خود را متمرکز کنید تا یک هیجان و انرژی مثبت بسازید. یک آنکراژ قوی ، یک ارتباط قوی میان انگلیسی و احساسات مثبت خود ایجاد کنید. زخم انگلیسی خود را درمان کنید.

متن انگلیسی درس

Chapter 03 : Psychology Is More ImportantcThan Grammar and Vocabulary

Most people have suffered with English for so long they worry there is no solution. Trained by schools to be passive, fear mistakes, and search for just one right answer, most English learners are stressed and frustrated. Some feel nearly hopeless. They have spent years in English classrooms. They have spent years memorizing grammar rules and vocabulary lists. They have spent years studying for exams such as the TOEFL, IELTS, or TOEIC.

Despite all this work and effort, most English learners are frustrated. Many struggle with even simple conversations. Many feel nervous any time they must speak English. They have memorized countless grammar rules, yet even simple conversations feel difficult. Likewise, despite years of study, most learners still cannot understand American TV or movies.

After so many years of traditional learning, students are confused. When they try to speak, they constantly think about grammar and translations. First they think of a sentence in their own language, then they translate it to English, then they think about the grammar, and finally they speak.

When they listen, they go through a similar process. They hear the English, translate it into their own language, think of a response in their own language, translate their response into English, and then think about the grammar to be sure their response is correct. No wonder their speech is so slow and unnatural! No wonder English feels so stressful and difficult! Real conversations are fast, and it’s nearly impossible to do all of this thinking fast enough, especially when talking to a native speaker.

If you think about translations and grammar during a real conversation, you will quickly become lost. Instead of listening carefully to the other person, you’ll be translating your own responses and trying to remember grammar. Your speech will be hesitant. Often, the other person will become frustrated by your lack of understanding. Of course, if you see the other person is losing patience, you will usually become even more nervous. It’s a terrible downward spiral that most English learners know too well.

There is a solution. There is a way to escape the hidden curriculum. There is a road to English fluency and you can travel on it. You can speak English powerfully. You can speak English clearly, naturally, and effortlessly. This solution, however, will require you to completely change your beliefs about education and completely change the way you learn English.

I call the solution the Effortless English system and it has two parts: the psychology and the method. Most schools, most teachers, and most learners focus only on method. In other words, they are solely focused on the pieces of the English language — vocabulary and grammar. As we learned in the last chapter, schools primarily use the “grammar translation” method, with some “communication activities” added.

While schools are focused just on method, they completely ignore the first part of the Effortless

English system — the psychology. Yet, psychology is probably the most important element for success with English speaking. When you think of your own English speaking, you’ll realize that your nervousness, lack of confidence, and frustration are major problems. How do you change these?

Without an effective psychological system, you will struggle to find success with even the best language teaching method. Let’s use a story to understand these two important parts of the Effortless

English system. Imagine that you are on a road. You are driving on the road to English fluency.

What kind of car would you want? Let’s say all you have to drive is an old slow car that often breaks down. In addition, you fill this old car with cheap gasoline. What kind of trip will you have? How fast will you go on this road to fluency? Most likely, your trip will be slow and frustrating, with frequent breakdowns. In fact, you probably will not reach your destination.

Now, you could put some high quality gas in that old car, but even then it will likely take you a long time to reach your destination. Better gas will help a little, but the trip is still likely to be slow and frustrating.

Now imagine instead that you’ll be driving a Formula 1 racing car on this road to fluency. This car is made for speed and performance. Clearly, it will go faster than the old, slow car. But what if you fill it up with cheap, low quality fuel? There will likely be problems. Racing cars need racing fuel or they will not perform well.

Obviously, the best situation would be to put high quality racing fuel into your Formula 1 racing car! With this car and this fuel, your trip on the road to fluency will be fast and exciting.

This is how learning English works. If you’ve been studying for a while, you know by now that there are all sorts of systems. Traditional classes at universities. Private lessons from language schools. Online or packaged software courses. Immersion programs that put you in the country where they speak the language you’re studying. In other words, you’ve got a lot of different cars to choose from. Some may be better than others, some may be faster. But even the greatest of these methods, the Ferrari of language teaching, if you will, needs fuel to make it work.

A method, after all, is only an engine. And if you don’t give an engine the proper fuel, even a great one won’t work the way you’d like it to. To succeed, you need both quality fuel and a powerful engine.

The right engine + the right fuel = success

Obviously, I believe the right engine would be the Effortless English system.

What is the fuel? The fuel is your psychology. It is the beliefs, emotions, and goals that power your learning. Your fuel is your motivation, your confidence, your energy, your enthusiasm.

Your Fuel: Success Psychology

If your psychology is weak, even the best method will fail. In other words, if you have connected stress, fear, nervousness, and doubt to the process of speaking English you will have a lot of problems. Unfortunately, this is exactly what happens in most schools. The tests, the error corrections, and the boring and ineffective methods used in schools combine to create powerful negative emotions in most students.

Even if you’re using my Effortless English method, you must have strong psychology. Unless you bring the proper emotional energy to the language-learning process, it won’t be enough.

The Effortless English system is based upon a success psychology system known as Neuro- Linguistic Programming, or NLP. Developed by Richard Bandler and John Grinder, NLP is focused on the psychology of success, high-performance, and motivation. Rather than study mentally ill people, Bandler and Grinder researched the psychology of the most successful people in the world. They then created a psychological system designed to help individuals achieve the highest levels of success and happiness in their lives.

What Bandler and Grinder found was that happy, motivated and energetic people actually learn better. They perform better. They achieve more success in all aspects of their lives. The opposite is also true: If you’re feeling bored, stressed, sad, frustrated or even tired, your brain actually functions more slowly and has a harder time remembering information.

Clearly, it is important to connect positive, rather than negative, emotions to the process of learning and speaking English. The process of connecting emotions to an experience or process is called anchoring. Anchoring can be positive or negative. For example, imagine that you listen to a specific song when you are feeling extremely happy. If the emotion is strong enough, a connection will be formed between the song and the emotion. And if you are feeling very happy when you hear the song again, that connection will become stronger.

Eventually, you will create a very strong connection between the song and the feeling of happiness. At that point, anytime you hear the song you will automatically find yourself feeling happy. That’s what happens with your favorite songs and that’s great!

However, this process also works with negative emotions. Imagine that you have a stressful experience in English class. Maybe the teacher corrects one of your errors when you are speaking and you feel embarrassed. Now imagine that you continue to have a series of negative emotional experiences in English classes. You frequently feel bored, nervous and stressed while learning and using English.

Eventually, a strong connection forms between English and the negative emotions. This is a negative anchor. Once this is formed, whenever you try to use English you will automatically begin to feel more nervous and stressed. This is why many “advanced” English learners still have so much trouble when trying to speak.

Sadly, most learners now have powerful negative anchors connected to their English speaking. The good news is that negative anchors can be broken and reprogrammed. This, in fact, is your first step towards speaking English powerfully.

Instead of feeling nervous, imagine if you suddenly and automatically felt powerful every time you spoke English? What if you automatically felt more excited every time you learned English? This change alone would improve your speaking.

Through the power of anchoring, you can indeed connect these powerful emotions to English. The secret to breaking a negative anchor and creating a new positive one is intensity. The more powerful an emotion is felt (while using English), the faster and deeper the connection.

So, to create a strong positive anchor for English requires a few steps.

First, you must create a very intense positive emotion. Most people believe that emotions are something that happen to them, but in fact, we create our emotions. It is possible to choose your emotions and to create them consciously.

For example, if you wished to feel tired and sad right now, what would you do? Let’s start with your body. How would you use your body to create a tired and sad feeling? Would you pull your shoulders back, or hunch them forward? Would you look up or down? Would you smile or frown? In fact, by simply changing your body you would change your feelings.

To make yourself feel even worse, you would think about sad and negative things. Perhaps you would think about a big problem you have, or about a big regret. And what about your voice? You could moan, cry, or whine, and that would make you feel even worse.

After doing all of the above for a few minutes, you would genuinely begin to feel sadder and more tired. This is how you consciously can create a negative emotion.

Of course, this process works for positive emotions too, and that is good news! How would you make yourself feel more excited right now? Again, start with the body. Pull your shoulders back and push your chest up and out. Bring your head up and look straight ahead. Put a big smile on your face and hold it.

Next, change your thoughts. Think about something great in your life. Think about the biggest success you have ever had. Think about your future success speaking English powerfully. Smile bigger. First you are just pretending, but eventually you will feel stronger and happier. That’s because your emotions change when your body changes. It’s a simple technique.

Of course, you can feel even better by using your body even more. Instead of just standing and smiling, raise your arms over your head. Then jump in the air like you are celebrating a big victory. And use your voice. Shout and cheer loudly as you jump and smile and think of wonderful things. Go crazy! This is called a “peak emotional state,” an intensely powerful positive emotion.

The final step, of course, is to connect this great feeling to English. So, still feeling great, immediately start listening to an easy English audio. As you are listening, continue to smile and move your body in a strong, positive way.

Each day, just before you begin learning English, you will create this peak emotion. As you repeat this process every day, these strong, positive feelings will become connected to English. Eventually, every time you hear or use English you will automatically feel energized, positive and excited. You have broken the old negative anchor and replaced it with a new positive one.

And there is more good news. Research has shown that people who are excited and energized while learning actually learn more quickly. They remember more and they remember longer. They perform better. In fact, you will speak English better right now simply by being in a peak emotional state. Creating this positive anchor to English, therefore, is your first step to faster travel on the road to fluency.

Why Happy Students Learn More

Dr. Stephen Krashen, a linguist at the University of Southern California and one of the top researchers on second language learning, believes negative emotions act as a filter, reducing the amount of new language input you’re able to learn. As a result, students who feel bad, anxious or worried remember less vocabulary and don’t speak as well. Essentially, they learn more slowly.

The best way to counter this, Krashen says, is by keeping students interested, reducing stress in classrooms and boosting learners’ self-confidence.

In one study, researchers found that when they compared the performance of students who were energized and enjoying themselves in class with the performance of students who were just being drilled in material, the energized students did better. The same was true when they tested these students again at three months and later at six months.

I see the same thing in our Effortless English Club™ community. When you look at our most successful members, you’ll find a common factor. They are all extremely enthusiastic. They have a lot of energy. They’re very, very positive. They have very strong positive emotions. When you use peak emotions you can speak better – right now.

Therefore, each and every time you study English, create a peak emotional state. Change your body and your mental focus in order to create excitement and positive energy. Build a strong anchor, a strong connection, between English and your most positive emotions. Heal your English trauma.

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.