انگلیسی همانند یک ورزش فیزیکی است نه یک درس علمی

دوره: کتاب گویا / درس 6

کتاب گویا

28 درس

انگلیسی همانند یک ورزش فیزیکی است نه یک درس علمی

توضیح مختصر

در این درس آقای هوگ تمایزات میان انگلیسی و سایر کتاب های درسی را شرح می دهد.

  • زمان مطالعه 9 دقیقه
  • سطح ساده

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

این درس را می‌توانید به بهترین شکل و با امکانات عالی در اپلیکیشن «زبانشناس» بخوانید

دانلود اپلیکیشن «زبانشناس»

فایل صوتی

دانلود فایل صوتی

ترجمه‌ی درس

فصل پنجم: انگلیسی همانند یک ورزش فیزیکی است نه درس عملی

یکی از خطاهایی که برنامه مخفی در بر دارد این است که مدارس انگلیسی را، همانند یک موضوع آکادمیک آموزش می دهند. در مدرسه شما انگلیسی را مطالعه می کنید، درباره انگلیسی یاد میگیرید، قسمت هایی از زبان را تجزیه و تحلیل می کنید) گرامر، لغات و(… .از شما درباره اینها امتحان گرفته می شود.

مشکل اینجاست که انگلیسی یک موضوع نیست که مورد مطالعه قرار گیرد .انگلیسی یک توانایی است که باید انجام گیرید یا بازی شود .

مکالمه چیزی است که شما انجام می دهید، نه چیزی که شما به آن فکر و آن را تجزیه و تحلیل کنید. شما احتمالا مشکلی که وجود دارد را می بینید.

مکالمات واقعی انگلیسی سریع و غیر قابل پیش بینی اند. طرف مقابل سریع صحبت می کند و شما هیچوقت نمی دانید که چه چیزی قرار است بگویند. شما باید قادر باشید که گوش بدهید، بفهمید و سریع عکس العمل نشان دهید. وقتی برای فکر کردن درباره گرامر، ترجمه و چیزهای دیگری که در کلاس انگلیسی یاد گرفته اید وجود ندارد. انگلیسی صحبت کردن مانند فوتبال بازی کردن است، بازیکن فوتبال باید سریع عمل کند. بازیکن باید ذاتی بازی کند، بازیکنان فوتبال فرمول های فیزیک را برای خوب بازی کردن مطالعه نمی کنند. آنها با انجام دادن یاد می گیرند. آنها فوتبال “بازی” می کنند و آن را” مطالعه” نمی کنند.

مطالعه قواعد گرامر برای مکالمه انگلیسی به مانند این است که بازیکن برای فوتبال بازی کردن فیزیک بخواند. شاید جالب باشد ) یا شایدم نه( ولی هیچ کمکی مطمئناً برای اجرای آن عمل، نمی کند. بنابراین کار شما این است که از مطالعه انگلیسی دست بردارید و شروع به بازی کردن آن کنید.

به خاطر داشته باشید که سوخت برای شما یکی از مهم ترین قسمت ها، یا شاید مهم ترین قسمت از موتور Effortless English است .

یاد بگیرید که انگلیسی را بازی کنید تا اینکه مطالعه کنید، این یک راه قدرتمند برای توسعه یک روحیه قوی و حرکت سریع در جاده ی تسلط است. وقتی که ما درباره سوخت بحث داشتیم، یاد گرفتیم که چگونه از بدنمان استفاده کنیم تا احساساتمان را تغییر دهیم، و در واقع اینگونه شد که بدن یکی از مهم ترین )و غافل شده ترین( کلید برای یادگیری انگلیسی است. با استفاده کردن از فعالیت های بدنی در زمان یادگیری ،یادگیری سریع تر، به خاطر سپردن بیشتر و طولانی تر و صحبت کردن بهتر ممکن می باشد.

دکتر جیمز اشر یک روانشناس و پروفسور بازنشسته در دانشگاه سن خوزه کشف کرد که استفاده از فعالیت های بدنی در کلاس زبان به دانش آموزان کمک می کند تا لغات را بهتر یاد بگیرند. دکتر اشر بعد از در نظر داشتن اینکه کودکان چگونه صحبت کردن یاد می گیرند، کنجکاو به ارتباط میان زبان و حرکت شد .او متوجه شد که وقتی والدین چیزی می گویند، کودکانشان معمولا با کلمه و حرکت های خاص به آن ها پاسخ می دهند. او همچنین متوجه شد که والدین مکرراً از حرکات و ژشت ها هنگام صحبت کردن با بچه هایشان استفاده می کنند.

بر اساس تحقیقات و مشاهدات ، اشر سیستم آموزشی واکنش تماماً بدنی (Total Physical Response) را توسعه داد که دانش آموزان در آن به دستورات معلم در زبان جدید با تمام بدنشان پاسخ می دهند. این عملیات مفهوم عبارت را قوی تر، و برای یادآوری آسان تر می کند. دکتر اشر این باور را دارد که دانش آموزان می توانند با این روش 55 تا 63 کلمه را در یک ساعت یاد بگیرند. من موفقیتی مشابه را با استفاده از روش از ایشان، در درس ها و سمینار های خود کسب کرده ام.

این دقیقاً آن چیزی است که در بیشتر کلاس های انگلیسی رخ می دهد. در مدارس به شما گفته می شود که روی صندلی های خود بی حرکت بنشینید. شما به مدت یک ساعت یا بیشتر می نشینید. طبیعتاً هر چه بیشتر بنشینید انرژی بیشتری از دست خواهید داد، همانطور که انرژی شما پایین می آید تمرکز شما نیز پایین می آید و همانطور که تمرکز شما پایین می آید کمتر یاد میگیرید و بیشتر از یاد می برید. این انرژی پایین به مرور زمان تبدیل به احساس بی حوصلگی می شود. حرکت کمتر، انرژی کمتر، تمرکز کمتر و بی حوصلگی طبیعتاً ایجاد کننده نتایج بد می شوند، مهم نیست که چه روشی استفاده می کنید و در نتیجه ما یک شیب منفی دیگر داریم.

حال آنکه همه از یادگیری بدنی سود می برند، بعضی افراد قطعاً به آن نیاز دارند. این افراد “یادگیرنده های بدنی” یا”Kinesthetic Learners “ خطاب می شوند. آنها وقتی که یادگیری را با حرکات بدن تلفیق می کنند بهتر یاد می گیرند. اینگونه افراد معمولاً در کلاس های سنتی تقلا زیادی می کنند، جایی که نیاز است بدون حرکت ساعت ها بنشینند. مدارس و مدرسان معمولا این افراد را با “عاجز از یادگیری” یا دارای “کمبود توجه و نظم” نام گذاری می کنند.

مشکل اینجاست که یادگیرنده های حرکتی عاجز نیستند بلکه مشکل ناتوانی تدریس است. سمینار های Effortless English من و کلاس های من کاملا متفاوت اند، خیلی ها آن را به عنوان کنسرت راک انگلیسی توصیف می کنند. در سمینار Effortless English ما مکرراً در حال پریدن، رقصیدن، فریاد زدن، خندیدن و حرکت هستیم. در واقع خیلی کم دیده شده که یک دانش آموز بیش از 51 دقیقه در سمینار های من بنشیند. من از آنها می خواهم که حرکت کنند و پرانرژی باشند. چون می دانم که افراد پرانرژی و فعال سریع تر و بیشتر یاد می گیرند و طولانی تر به یاد خواهند داشت و بهتر آن را به اجرا می گذارند.

به یاد داشته باشید، انگلیسی یک فعالیت اجراییست نه یک موضوع که شما آن را مورد مطالعه قرار دهید. هر چه بیشتر از بدنتان در زمان یادگیری استفاده کنید بیشتر موفقیت کسب خواهید کرد. یک راه برای استفاده از حرکت در زمان یادگیری انگلیسی استفاده از روش” لغات عملیاتی “است. در این روش شما یک حرکت بدنی را با واژه جدید ارتباط می دهید. شما کلمه یا عبارت را فریاد می زنید و حرکت مربوط به آن را انجام می دهید. حرکت باید مفهوم کلمه را به شما یادآوری کند.

با انجام دادن این شیوه به صورت مکرر شما میان کلمه، مفهوم آن و حرکت بدن ارتباط ایجاد می کنید. این تلفیق یک حافظه قوی تر و عمیق تر ایجاد می کند و نتیجه یادگیری لغات آن سریع تر و عمیق تر می باشد. این روش خیلی بیشتر از حفظ کردن لیست بلند بالا لغات برای شما تاثیر گذار خواهد بود.

یک روش ساده دیگر برای استفاده از بدن، راه رفتن در زمان یادگیری انگلیسی است. با داشتن یک گوشی هوشمند شما می توانید دستگاه یادگیری قابل حرکت خود را بسازید! به جای نشستن، و از دست دادن انرژی، هدفون خود را بگذارید و همزمان که به انگلیسی گوش می دهید شروع به قدم زدن کنید. همزمان که راه می روید، قلب شما می تپد و مغز شما خون بیشتری دریافت می کند. شما احساس انرژی بیشتری می کنید و درنتیجه بهتر تمرکز می کنید. احتمالا شما از یادگیری بیشتر نیز لذت خواهید برد.

دلیلی وجود ندارد که توسط روش های مدارس قدیمی محدود شوید. نیازی نیست که در هنگام یادگیری، بی حرکت بر روی صندلی بنشینید .

نیازی نیست که ساکت، بی حوصله و خسته باشید. به عنوان یک انگلیسی آموز مستقل آزاد هستید که از روشی موثر تر و لذت بخش تر برای خودتان استفاده کنید. شما استاد یادگیری خودتان هستید، لذت ببرید!

تمرین رسیدن به قله احساسات را به یاد دارید ؟ این یک روش عالی دیگر برای استفاده از بدن در هنگام یادگیری انگلیسی است. استراحت کنید و انرژی خود را بازگردانید. موسیقی مورد علاقه خود را بگذارید. بپرید، فریاد بزنید، لبخند بزنید، شاد باشید و برای چند دقیقه برقصید. بدن خود را پر از انرژی کنید و قله احساسات را بسازید. سپس به یادگیری انگلیسی ادامه دهید .از این استراحت های انرژی زا هر 55 – 65 دقیقه یک بار هنگام یادگیری انگلیسی استفاده کنید. من تضمین می کنم که شما نتیجه بهتری خواهید گرفت.

به کودکان زمانی که بازی می کنند نگاه کنید. آنها خوشحال، پر انرژی و فعال هستند. کودکان زمان بازی کردن بهتر یاد می گیرند. آنها نگرشی از بازی به هر کاری که انجام می دهند اضافه می کنند. بچه های کوچک نیازی به تلاش زیاد یا نظم ندارند. آنها به واسطه حس کنجکاوی پر انرژی اند. آنها فعال یاد میگیرند. آنها با بازی یاد میگیرند و هنگام یادگیری بازی می کنند.

زمان آن برای شما رسیده که دوباره این کیفیت های ذاتی را کشف کنید. به عنوان شخصی بالغ همچنان با این روش بهتر یاد می گیرید. شما نیز با فعال و پر انرژی بودن در زمان یادگیری سود می برید. شما نیز از حرکات بدن و نگرش بازی کردن سود می برید. وقتی که از تکنیک ها و روش های داخل این کتاب استفاده می کنید همیشه آنان را با حس خوشحالی و سرزندگی انجام دهید.

دو بخش عمده در سیستم Effortless English وجود دارد: قدرت روانشناسی و روش. می دانید که قدرت روانشناسی سوختی است که موتور را به راه می اندازد. شما باید سوخت خود را پیشرفت دهید تا انرژی بیشتر و بیشتر برای یادگیری ایجاد کنید .یاد گرفتید که چگونه از قله احساسات، اعتقادات و حرکات بدن برای ساخت آن سوخت استفاده کنید. شما اهمیت داشتن نگرشی فعال و سرزنده را یاد گرفتید.

در فصل بعدی یک تکنیک روانشناسی دیگر برای ساختن قدرتمند ترین سوخت یادگیری انگلیسی را فرا می گیرید.

متن انگلیسی درس

Chapter 05 : English Is A Physical Sport

One of the greatest errors of the hidden curriculum is that schools teach English as an academic subject. In school you study English. You learn about English. You analyze the parts of the language (grammar, vocabulary, etc.). You take tests about this knowledge.

The problem is, English is not a subject to be studied. English is a skill to be performed or “played.” Speaking is something you do, not something you analyze and think about. Perhaps you can see the problem.

Real English conversations are very fast and they are unpredictable. The other person speaks quickly and you never know exactly what they will say. You must be able to listen, understand, and respond almost instantly. There simply is no time to think about grammar, translations, or anything else you learned in English class.

English conversation is more like playing soccer (football). A soccer player must act and react almost instantly. The player must play the game intuitively. Soccer players do not study physics formulas in order to play well. They learn by doing. They “play” soccer, they don’t “study” it.

Studying grammar rules to speak English is much like a soccer player studying physics to play soccer. It might be interesting (or not!), but it certainly won’t help performance. Your job, therefore, is to stop “studying” English and start “playing” it!

Remember that your fuel is an important part, perhaps the most important part, of your Effortless

English engine. Learning to play English, rather than study it, is a powerful way to develop strong psychology and go much faster on the road to fluency.

When we first discussed fuel, we learned how to use our bodies to change our emotions. It turns out the body is, in fact, a very important (and neglected) key to learning English. By using physical actions while learning, it is possible to learn faster, remember more, remember longer and speak better.

Dr. James Asher, a psychologist and professor emeritus at San José State University, found that using physical actions in language class actually helps students learn vocabulary better. Dr. Asher became curious about the link between language and movement after watching how young children learned to speak. He noticed that when parents said something, their children typically would respond with a word and some sort of action. He also noticed that parents frequently used actions and gestures while speaking to their babies.

Based on his research and observations, Asher developed the Total Physical Response system of language teaching in which students respond to teacher commands in the new language with whole body actions. These actions strengthen the meaning of the phrase and make it easier to remember. Dr. Asher believes that students can learn 12 to 36 words in an hour using this method. I’ve had similar success using a version of it in my lessons and seminars.

Of course, this is the complete opposite of what happens in most English classes. In school, you are told to sit still in your chair. You sit for an hour or more. Naturally, the longer you sit, the more your energy drops. As your energy drops, your concentration drops, too. And as your concentration drops, you learn less and forget more. Of course, this lower energy frequently leads to feelings of boredom. Less movement, less energy, lower concentration, and boredom naturally produce worse results, no matter what the method is, and so we have another downward spiral.

While everyone benefits from physical learning, some people absolutely need it. These people are called “kinesthetic learners.” They learn best when they connect learning to physical movement. This kind of learner tends to struggle in traditional classrooms, where they are required to sit motionless for hours. Schools and teachers often label these people as being “learning disabled” or as having “attention deficit disorder.”

The problem, however, is not that “kinesthetic learners” are disabled. Rather, the problem is a teaching disability — the failure of schools to teach active learners in an effective way.

My Effortless English seminars and classes are quite different. Many have described them as “English rock concerts.” In an Effortless English seminar, we frequently jump, dance, shout, laugh, and move. In fact, it is rare for learners to sit for more than 15 minutes in one of my seminars. I want them moving. I want them energized. Because I know that active and energized people learn faster, learn more, remember longer and perform better!

Remember, English is a performance skill, not a subject you study. The more you use your body while learning, the more success you will achieve. One way to use movement while learning English is to use the Action Vocabulary method. In this method, you connect a unique physical movement to a new vocabulary word. You shout the word (or phrase) and perform the movement. The movement should remind you of the meaning of the word.

By doing this repeatedly, you connect the word, its meaning, and the unique physical action. This combination creates a stronger and deeper memory, resulting in faster and deeper vocabulary learning. This is far more effective than simply trying to memorize long lists of words.

Another simple way to use your body is to walk while learning English. With a smart phone you can make your learning mobile! Instead of sitting on your butt, slowly losing energy, put on your headphones and go for a walk while listening to English. As you walk, your heart will pump and your brain will get more blood. You’ll feel more energy and thus you will concentrate better. You’ll probably enjoy learning more, too.

There is no reason to be limited by the old school methods. You do not need to sit motionless in a chair while you learn. You do not need to remain silent. You do not need to be bored and tired. As an independent learner, you are free to learn in the way that is most effective and most enjoyable for you. You are the master of your own learning. Enjoy it!

Remember the peak emotion exercise you learned? This is another excellent way to use your body while learning English. Take a short “energy break.” Play your favorite energetic music. Jump, shout, smile, cheer and dance for a couple of minutes. Fully energize your body and create peak emotions. Then continue learning English. Take these energy breaks every 20-30 minutes every time you learn English. I guarantee you will get better results.

Watch children when they are playing. They are happy, energetic and active. Children learn best while playing. They bring an attitude of play to everything they do. Small children don’t need much effort or discipline. They are energized by curiosity. They learn actively. They learn by playing and play while learning.

It is time for you to rediscover these natural qualities. As an adult, you still learn best in this way. You, too, benefit from being active and energized while learning. You, too, benefit from physical movement and an attitude of play. As you use the techniques and methods in this book, always do so with a fun and playful attitude!

There are two major parts to the Effortless English system: the psychology and the method. You know that psychology is the fuel that makes the engine go. You must develop that fuel to create higher and higher energy for learning. You have learned how to use peak emotion anchoring, beliefs, and physical movement to create that fuel. You have learned the importance of an active, playful attitude.

In the next chapter, you will learn another psychological technique for creating the most powerful fuel possible for English learning.

مشارکت کنندگان در این صفحه

مترجمین این صفحه به ترتیب درصد مشارکت:

🖊 شما نیز می‌توانید برای مشارکت در ترجمه‌ی این صفحه یا اصلاح متن انگلیسی، به این لینک مراجعه بفرمایید.